نظارت بر ساخت و سازها در هرمزگان باید دقیق و جدی باشد


نظارت بر ساخت و سازها در هرمزگان باید دقیق و جدی باشد

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: به منظور پیشگیری از بروز تخلف های احتمالی در ساخت و سازها و افزایش ایمنی واحدهای مسکونی، باید نظارت ها بر این بخش در استان کاملا دقیق و جدی باشد .

به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری هرمزگان اظهار داشت: علاوه بر نظارت سختگیرانه در ساخت و سازها، باید از احداث ساختمان های مسکونی غیرمجاز در سطح استان و به ویژه شهر بندرعباس جلوگیری کرد.
وی با تاکید بر تعیین تکلیف واحدهای مسکونی آسیب پذیر، گفت: وجود ساختمان های مسکونی غیرمجاز جان مردم را به خطر می اندازد و باید روند جابجایی افراد از این گونه مکان ها در اولویت قرار گیرد.
استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه بر سر منافع مردم با هیچ کس معامله نخواهم کرد، گفت: منافع مردم باید در اولویت کار مدیران قرار گیرد و با مدیرانی که این اولویت مهم را رعایت نکنند، با قاطعیت و طبق قانون برخورد می شود.
همتی اضافه کرد: مدیران باید با خلاقیت و نوآوری راه های استفاده از ظرفیت های راکد دولتی در مسیر تکمیل پروژه های نیمه تمام عام المنفعه را ارائه دهند و بتوانند با حداقل امکانات حداکثر بهره وری برای مردم را داشته باشند.
وی با اشاره به طرح مناسب سازی محله چاهستانی های بندرعباس، افزود: باید اولویت در مناسب سازی بافت فرسوده این محله، منازل مسکونی مردم و تعیین تکلیف واحدهای آسیب پذیر باشد.
همتی بیان داشت: به منظور جابه جایی مردم از مناطق آسیب پذیر و غیرقابل سکونت بافت فرسوده، 350 هکتار در شهر بندرعباس به عنوان بانک زمین در نظر گرفته شده و زمین های این منطقه به اهالی محله چاهستانی ها که در واحدهای مسکونی غیرمجاز و فرسوده قرار دارند، واگذار خواهد شد.
وی تاکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، ساختمان های مقاوم و مناسب برای مردم در بافت های فرسوده، با حداقل هزینه و با پرداخت تسهیلات احداث شود.
استاندار هرمزگان پرهیز از تزریق اخبار ناامید کننده در جامعه را ضروری دانست و گفت: مردم در شرایط موجود نیازمند خبرهای امیدبخش هستند و باید از تزریق شبانه روزی خبرهای بد و ناامید کننده در جامعه پرهیز کرد.
به گزارش ایرنا، از دهه های پیش به واسطه فقر و بیکاری، نبود امکانات اولیه همچون آب و برق، راه، نداشتن مهارت لازم؛ مهاجرت های بی رویه ای از روستاهای دور و نزدیک به بندرعباس مرکز استان هرمزگان صورت گرفته و این امر در حاشیه این شهر منجر به ساخت بناهای بی ضابطه و سست به شکل خیلی ابتدایی شده است.
در این سال ها محله های مختلفی چون محله چاهستانی ها، آیت الله غفاری (شهناز قدیم)، شهرک توحید (شغو)، چه چهکور، کمربندی، دوهزار، اسلام آباد، حسین آباد و طلا بند در بندرعباس شکل گرفت که هم اکنون به عنوان مناطق حاشیه نشینی و بافت فرسوده شناخته می شوند.
ساکنان این محله های شهر بندرعباس از داشتن زیرساخت های اولیه از جمله خیابان و کوچه های مناسب محروم بوده و تا اصلاحات هندسی و جانمایی صورت نگیرد، ایجاد امکانات شهری مانند فضای سبز، فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی نیز امکان پذیرنیست.
اجرای طرح بازآفرینی شهری در هرمزگان به منظور نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده از سال 96 بنا به دستور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از شهر بندرعباس و محله چاهستانی ها آغاز شده است.
7198/6048

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس