نسل جدید کارت گرافیک‌های انویدیا رونمایی شد


نسل جدید کارت گرافیک‌های انویدیا رونمایی شد

شرکت انویدیا از جدیدترین کارت گرافیک‌های خود با نام GeForce GTX 1660Ti و GTX 1650 رونمایی کرد.

نسل جدید کارت گرافیک‌های انویدیا رونمایی شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت انویدیا قدرتمندترین شرکت سازنده قطعات کامپیوتری است، تخصص این شرکت در حوزه طراحی و ساخت کارت گرافیک است. به تازگی این شرکت از جدیدترین کارت گرافیک‌های خود رونمایی کرده است. لپ تاپ‌های گیمینگ از ابتدای ساختشان تاکنون بسیار قطور بوده و دارای وزن بالایی هستند. جدیدترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ که از کارت گرافیک RTX 2060 شرکت انویدیا استفاده می‌کنند نیز دارای وزن و قطر بالایی هستند. اما شرکت انویدیا به تازگی نسل جدیدی از کارت گرافیک‌های خود با نام GeForce GTX 1660 Ti و GTX 1650 را که برای لپ‌تاپ‌های باریک‌تر و سبک‌تر طراحی شده است، معرفی کرده و آن‌ها را در اختیار شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ قرار داد.

نسل جدید کارت گرافیک‌های انویدیا رونمایی شد

شرکت انویدیا اعلام کرد: کارت گرافیک GeForce GTX 1660 Ti می‌تواند تا ۱۰۰ فریم در ثانیه را در بازی‌های پیشرفته کنونی رندرگیری کند، همچنین قیمت لپ‌تاپ‌هایی که دارای این کارت گرافیک هستند از ۱۰۰۰ دلار شروع خواهد شد. کارت گرافیک GTX 1650 نیز توانایی رندرگیری تا ۶۰ فریم در ثانیه را در رزولوشن ۱۰۸۰ دارد.

این کارت گرافیک‌ها به صورتی طراحی شده‌اند که کمترین فشار را به دستگاه وارد کنند و از طرفی مصرف باتری کمتری داشته باشند. پرقدرت‌ترین کارت گرافیک فعلی شرکت انویدیا RTX 2060 نام دارد که مصرف انرژی آن ۸۰ وات است، اما جدیدترین کارت گرافیک این شرکت که همان GeForce GTX 1660Ti است، مصرفی در حدود ۶۰ وات دارد و این موضوع به معنای بهینه سازی این کارت گرافیک با لپ‌تاپ‌‎های دارای باتری میان‌رده است.

نسل جدید کارت گرافیک‌های انویدیا رونمایی شد

به گفته شرکت انویدیا کارت گرافیک‌های جدید این شرکت با هدف کاهش وزن و قطر لپ‌تاپ‌ها ساخته شده‌اند. این کارت گرافیک‌های جدید، سرعتی در حدود ۴ برابر کارت گرافیک GTX 960M را دارند که در حال حاضر روی بسیاری از لپ‌تاپ‌های گران قیمت بازار نصب شده است. همچنین شرکت انویدیا اعلام کرد: از امروز ۸۰ لپ‌تاپ که توسط شرکت‌های مختلفی ساخته می‌شوند از کارت گرافیک‌های جدید این شرکت استفاده خواهند کرد.

نسل جدید کارت گرافیک‌های انویدیا رونمایی شد

شرکت انویدیا این کارت گرافیک‌ها را فقط برای لپ‌تاپ طراحی نکرده است و نسخه دسکتاپ آن‌ها نیز به زودی وارد بازار خواهد شد. نسخه دسکتاپ کارت گرافیک GeForce GTX 1660Ti حدود ۲۸۰ دلار و کارت گرافیک GTX 1650، حدود ۲۲۰ دلار قیمت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بخش عمده‌ای از بازی GTA 6 ساخته شده است

انتهای پیام/

نسل جدید کارت گرافیک‌های انویدیا معرفی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها