ظریف: به فروش نفت ادامه می دهیم


ظریف: به فروش نفت ادامه  می دهیم

نیویورک- ایرنا- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواستار واکنش جامعه جهانی نسبت به تصمیم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا شد و تصریح کرد: ما نفت می فروختیم و به فروش آن ادامه می دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جواد ظریف روز چهارشنبه پس از دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، در جمع خبرنگاران این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود: ما نفت خود را می فروختیم و به فروش آن هم ادامه می دهیم. ما دوام می آوریم و مردم ما به آمریکا نشان خواهند داد که نمی توانند از طریق فشار به توافقی با ایران دست یابند.
وزیر امور خارجه ادامه داد: مهم آن است که جامعه بین المللی برای خودشان تعیین کنند که آیا می پذیرند یکی از اعضای دائم شورای امنیت به جامعه بین المللی بگوید که آنها مجبورند یک قطعنامه شورای امنیت را نقض کنند وگرنه به خاطر رعایت قانون با مجازات روبرو خواهند شد.
ظریف اضافه کرد: این نخستین بار در تاریخ است که برخی آشکارا تهدید می کنند که اگر قانون را رعایت کنید، مجازات خواهید شد. این چیزی است که جامعه بین المللی باید به آن واکنش نشان دهد.
وی خاطرنشان کرد: ما بر اساس واکنش جامعه بین المللی تصمیم خواهیم گرفت، ما که حداقل امید نداریم این دولت (آمریکا) عقلانیت به خرج دهد اما نظاره خواهیم کرد که جامعه بین المللی چگونه به این غیرعقلانیت واکنش نشان می دهد.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران درباره برنامه های خود در این سفر هم گفت: امروز در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح صحبت کردم.
ظریف افزود: ما صحبت کردیم که جامعه بین المللی بیش از این نیازمند حرکت در مسیر چندجانبه گرایی و مبارزه با افزایش یکجانبه گرایی است که به ویژه از سوی آمریکا اعمال می شود.
وی با بیان اینکه این مسایل را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم مطرح کرده است، ادامه داد: همچنین فرصتی دارم تا با دبیرکل و رئیس مجمع عمومی و همچنین با چندین نفر از اندیشمندان در نیویورک دیدار داشته باشم تا درباره نیاز به چندجانبه گرایی و جلوگیری از شیوه ای که برخی در واشنگتن بر اساس قانون جنگل می خواهند به آن بپردازند، تبادل نظر کنیم.
رئیس اضافه کرد: شاهد هستیم که نمونه های زیادی از یکجانبه گرایی و سیاست های غیرقانونی به وسیله آمریکا دنبال می شود. من فکر می کنم که برای جامعه بین المللی نه فقط برای ایمنی ایران، نه فقط برای ایمنی منطقه بلکه برای ایمنی جهان مهم باشد.
خبر در حال تکمیل است
اروپام*1429

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022