رونمایی از اولین خودپرداز بیت کوین بومی در نمایشگاه بین‌المللی تهران


رونمایی از اولین خودپرداز بیت کوین بومی در نمایشگاه بین‌المللی تهران

خودپرداز بیت کوین یا همان BTM دستگاهی متصل به اینترنت است که امکان تبدیل ارزهای رایج به بیت کوین و همچنین خرید آن را با ارزهای رایج فراهم می‌کند. در همین راستا اخیراً یک شرکت ایرانی به اسم سیتکس موفق به ساخت اولین خودپرداز بیت کوین بومی شده است که امکان تبدیل بیت کوین به اسکناس‌های ریالی را فراهم می‌کند. به گفته‌ مدیر عامل این شرکت، دستگاه، بدنه...

خودپرداز بیت کوین یا همان BTM دستگاهی متصل به اینترنت است که امکان تبدیل ارزهای رایج به بیت کوین و همچنین خرید آن را با ارزهای رایج فراهم می‌کند. در همین راستا اخیراً یک شرکت ایرانی به اسم سیتکس موفق به ساخت اولین خودپرداز بیت کوین بومی شده است که امکان تبدیل بیت کوین به اسکناس‌های ریالی را فراهم می‌کند. به گفته‌ مدیر عامل این شرکت، دستگاه، بدنه و نرم‌افزار خودپرداز به صورت بومی و در داخل کشور تهیه شده است.

با وجود ساخت دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در دیگر نقاط جهان، به دلایل تحریم و مشکلات دیگری نظیر برخورد سخت‌گیرانه نهادهای ناظر، استفاده از BTM در داخل کشور هنوز ممکن نشده است؛ اما این اقدام می‌تواند راه را برای نوآوری و خلاقیت‌های هر چه بیشتر در زمینه ساخت پلتفرم‌هایی که از فناوری ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، هموارتر سازد.

رونمایی از اولین خودپرداز بیت کوین بومی در نمایشگاه بین‌المللی تهران

در حال حاضر در این خودپرداز بیت کوین تنها امکان فروش بیت کوین را دارد و به دلیل وضعیت حال حاضر قانون‌گذاری حوزه ارزهای دیجیتال در کشور توسط بانک مرکزی، امکان خرید بیت کوین از دستگاه میسر نیست؛ اما زیرساخت‌های کافی برای راه‌اندازی هر دو امکان خرید و فروش در دستگاه تعبیه شده است. انتقاد دیگری که به این دستگاه وارد شده، ظاهر خودپرداز بیت کوین است که به عقیده‌ برخی به اندازه کافی بر روی آن فعالیتی صورت نگرفته است. همچنین به گفته یکی از توسعه‌دهندگان این BTM، سقف دریافت اسکناس از خودپرداز در حال حاضر ۳۰۰ هزار تومان است که این مقدار به سادگی می‌تواند افزایش پیدا کند.

بانک مرکزی پیش‌نویس قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال را در تاریخ 8 بهمن ماه سال گذشته منتشر کرد. از نکات قابل توجه در این پیش‌نویس ممنوع اعلام کردن استفاده از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم به عنوان ابزار پرداخت بود. این دیدگاه سخت‌گیرانه از سوی بانک مرکزی در صورت اجرا می‌تواند مشکلات متعددی برای پروژه‌هایی که قصد توسعه سیستم‌های نقل و انتقالات ارزی بر بستر ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین را دارند، ایجاد کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن