گزارش: موفقیت Fortnite به قیمت کار طاقت‌فرسای کارمندان اپیک گیمز به دست آمده است


یکی از مواردی که بازی Fortnite را از دیگر رقبا متمایز کرده، سرعت و میزان به‌روزرسان‌ها و محتوای جدیدی است که برای این بازی عرضه می‌شود. تقریبا هر هفته شاهد انتشار یک به‌روزرسان برای این بازی هستیم که محتوای جدیدی را در دسترس کاربران قرار داده و یا تغییراتی را با هدف جذاب نگاه داشتن بازی در آن اعمال می‌کند. با این حال، سوال این‌جا...

گزارش: موفقیت Fortnite به قیمت کار طاقت‌فرسای کارمندان اپیک گیمز به دست آمده است

یکی از مواردی که بازی Fortnite را از دیگر رقبا متمایز کرده، سرعت و میزان به‌روزرسان‌ها و محتوای جدیدی است که برای این بازی عرضه می‌شود. تقریبا هر هفته شاهد انتشار یک به‌روزرسان برای این بازی هستیم که محتوای جدیدی را در دسترس کاربران قرار داده و یا تغییراتی را با هدف جذاب نگاه داشتن بازی در آن اعمال می‌کند. با این حال، سوال این‌جا است که این کیفیت و محبوبیت به چه بهایی به دست آمده است؟

به نظر می‌رسد این حجم از محتوای جدید و به‌روزرسان‌های هفتگی در ازای هزینه‌ای بی‌رحمانه به دست آمده است. در جدیدترین گزارشی که توسط وب‌سایت Polygon منتشر شده به این موضوع اشاره شده که پس از به محبوبیت رسیدن این بازی، شرایط کاری بسیاری دشواری برروی کارمندان شرکت اپیک گیمز (Epic Games) اعمال شده است.

یکی از کارمندان این شرکت بیان کرده است که:

من به صورت متوسط ۷۰ ساعت در هفته کار می‌کنم. حداقل ۵۰ یا حتی ۱۰۰ کارمند در شرکت اپیک گیمز وجود دارند که همین میزان ساعت را کار می‌کنند. من حتی کسانی را سراغ دارم که بیش از ۱۰۰ ساعت در هفته کار می‌کنند. شرکت اپیک گیمز در حرف، میزان نامحدودی مرخصی به ما می‌دهد ولی ترک محل کار تقریبا غیرممکن است. اگر من به مرخصی بروم تمام فشار کاری برروی دیگر همکاران من می‌افتد و هیچ‌کس نمی‌خواهد در چنین شرایطی قرار بگیرد.

بزرگ‌ترین مشکل این است که ما همیشه در حال به‌روزرسانی و رفع مشکلات بازی هستیم. تیم مدیریتی قصد دارد این بازی را تا زمانی که ممکن است محبوب نگه دارد. به خصوص با توجه به ورود دیگر رقبا به بازار این موضوع بسیار شدیدتر شده است.

متاسفانه به نظر می‌رسد کارمندان این شرکت مجبور هستند این شرایط را تحمل کنند. در غیر این صورت با خطر جریمه و حتی اخراج روبه‌رو خواهند شد.

من کسانی را سراغ دارم که حاضر نشدند آخر هفته‌ را کار کنند و این موضوع باعث تمام نشدن کار آن هفته شد که این موضوع در نهایت باعث اخراج آن‌ها شد.

یکی دیگر از منابع وب‌سایت نیز تایید کرده است که:

افراد بسیاری به خاطر ممانعت از کار کردن در این شرایط کار خود را از دست داده‌اند.

ما معمولا ۵۰ تا ۶۰ ساعت در هفته کار می‌کردیم که گاها به ۷۰ ساعت هم می‌رسید. در برخی مواقع پس از پایان ۸۰ ساعت کار، من به اعضای ارشد تیم نگاه کرده و از آن‌ها می‌پرسیدم که آیا اجازه‌ی خروج از شرکت را دارم یا خیر و آن‌ها به شکلی به من نگاه می‌کردند که گویا من احمق هستم. به صورت رسمی و قانونی شما مجبور به کار کردن نیستید ولی حقیقت این است که اضافه کاری نکردن تاثیر بسیار بدی برروی اعتبار و شخصیت شما دارد.

یکی دیگر از منابع این وب‌سایت بیان کرده است که بسیاری از افرادی که به صورت قراردادی با این شرکت همکاری می‌کردند، به دلیل ممانعت از انجام کار اضافی به سرعت کنار گذاشته‌ شده‌اند.

شما با شرکت قرارداد می‌بندید که ممکن است سه ماهه یا حتی یک ساله باشد. ولی اگر شما کار اضافی را انجام ندهید، قرارداد شما تمدید نخواهد شد.

تمامی آن چه که تیم مدیریتی به دنبال آن می‌گردد، افراد با قابلیت جایگزینی است. شرایط این گونه است که «سر کار بیایید و هر میزان که ما از شما می‌خواهیم کار کنید». آن‌ها کارمندان را در شرایطی قرار می‌دهند که آن‌ها می‌دانند اگر کار اضافی را انجام ندهند دیگر به این‌جا باز نخواهند گشت.

یکی از مدیران شرکت احتمالا می‌گوید که کارمندان قراردادی بیشتری استخدام کنید. وقتی که کار ما با آن‌ها به پایان رسید می‌توانیم آن‌ها را کنار گذاشته و افراد جدیدی را استخدام کنیم که از شرایط ناراضی نیستند.

اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، به نظر می‌رسد کارمندان شرکت اپیک گیمز در شرایط بسیاری نامناسب و تحقیرآمیزی کار می‌کنند. اگرچه هواداران بازی Fortnite از این بازی و به‌روزرسان‌های متعدد آن لذت می‌برند ولی همچنان این موضوع این شرایط غیرانسانی را توجیه نمی‌کند.

شرکت اپیک گیمز نسبت به این گزارش واکنش نشان داده و اعتراف کرده که موفقیت ناگهانی بازی Fortnite آن‌ها را غافل‌گیر کرده است. به گفته‌ی این شرکت آن‌ها به سختی تلاش کرده‌اند که به هر نحو ممکن خود را با شرایط جدید وفق دهند.

بازی Fortnite موفقیتی ورای آن‌چه که ما انتظار داشتیم کسب کرد. همه‌ی اعضای شرکت از این موفقیت با روی بسیار باز و با تعهد کاری بیشتر استقبال کردند. تیم سازنده با سرعت هرچه تمام‌تر بازی را توسعه داد تا مخاطبین بیشتری را جذب کند. تیم توسعه دهنده‌ی موتور بازی‌سازی آنریل انجین (Unreal Engine) تلاش خود برای رساندن نرخ فریم بازی به ۶۰ و پشتیبانی از ۷ پلتفرم مختلف را آغاز کردند. اعضای دیگر تیم‌ها نیز کار خود را رها کرده و به تیم Fortnite ملحق شدند تا سرعت کار حفظ شود.

در زمینه‌ی ساعت کاری بالای کارمندان، شرکت اپیک گیمز اعتراف کرده که این موضوع صحت داشته و در برخی مواقع چنین شرایطی پیش آمده است. با این حال، به گفته‌ی این شرکت آن‌ها تلاش کرده‌اند تا احتمال وقوع چنین شرایطی را به حداقل برسانند.

کارمندان به سختی برروی بازی Fortnite و دیگر بخش‌ها کار می‌کنند. شرایطی مانند ۱۰۰ ساعت کار در هفته به ندرت رخ می‌دهد و ما نیز تلاش می‌کنیم تا از رخ دادن دوباره‌ی این شرایط و آسیب دیدن این افراد جلوگیری کنیم.

شرکت اپیک گیمز به اطلاعات منتشر شده درباره‌ی شرایط کارمندان قراردادی نیز واکنش نشان داده است ولی پاسخ این شرکت قانع کننده به نظر نمی‌رسد.

تمامی کارمندان قراردادی برای میزان مشخصی، معمولا بین ۶ ماه تا ۱ سال، استخدام می‌شوند که این مدت از همان ابتدای کار مشخص است. تصمیم درباره‌ی تمدید قرارداد این افراد براساس کیفیت کار آن‌ها در زمان فعالیتشان و تعهد کاری آن‌ها برای فعالیت در زمان‌های نیاز برای تحویل محتوا در زمان مشخص شده گرفته می‌شود.

اگرچه این بیانیه‌ی شرکت اپیک گیمز مشکلات مطرح شده در این گزارش را پوشش نداده است ولی آن‌ها بیان کرده‌اند که اضافه کاری کارمندان قراردادی در هفته به صورت میانگین به ۵ ساعت می‌رسد.

به هر حال، اگر این گزارش صحت داشته باشد (البته با توجه به تعداد منابع مرتبط با این گزارش و واکنش سریع شرکت اپیک گیمز نسبت به آن، احتمال درستی این گزارش بالا است)، شرکت اپیک گیمز باید به سرعت فکری به حال سیستم کاری و شرایط کارمندان خود بکند. اگرچه بازی Fortnite از محبوبیت بسیار بالایی در بین بازی‌بازان برخوردار است ولی هیچ چیز ارزش تحقیر و آسیب رسیدن به انسان‌ها را ندارد.

بازی بتل رویال Fortnite هم‌اکنون برروی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و گوشی‌های هوشمند در دسترس است.

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

گزارش: موفقیت Fortnite به قیمت کار طاقت‌فرسای کارمندان اپیک گیمز به دست آمده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟