تجربه رانندگی با ب‌ام‌و X7 دیزلی


تجربه رانندگی با ب‌ام‌و X7 دیزلی

این پرچم‌دار جدید ب‌ام‌و برای افرادی است که خواهان چیز بیشتری هستند. لوکس‌تر، جادارتر و پیشرفته‌تر. همان‌گونه که نامش نشان می‌دهد، ب‌ام‌و X7 شاسی‌بلندی است که همانند سری 7 در سبد محصولات سدان باواریایی ها عمل می‌کند. خودرویی که در تست ما حضور داشته نسخه‌ی محبوب xDrive30d M Sport است که البته با قیمت 74695... The post تجربه رانندگی با ب‌ام‌و X7...

این پرچم‌دار جدید ب‌ام‌و برای افرادی است که خواهان چیز بیشتری هستند. لوکس‌تر، جادارتر و پیشرفته‌تر. همان‌گونه که نامش نشان می‌دهد، ب‌ام‌و X7 شاسی‌بلندی است که همانند سری 7 در سبد محصولات سدان باواریایی ها عمل می‌کند. خودرویی که در تست ما حضور داشته نسخه‌ی محبوب xDrive30d M Sport است که البته با قیمت 74695 پوندی خود خودرویی ارزان نیست اما آیا می‌تواند توانایی‌های قول داده شده را اثبات کند؟

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و X7 دیزلی
خب کابین این خودرو با توجه به قیمتش کاملاً لوکس و باکیفیت احساس می‌شود و فضای زیادی هم دارد. در کل هرچه باشد X7 بزرگ‌ترین خودروی تاریخ ب‌ام‌و است. در ردیف سوم این خودرو فضای پای قابل‌مقایسه با نزدیک‌ترین رقیب X7 یعنی لندروور دیسکاوری وجود دارد.

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و X7 دیزلی
تمامی صندلی‌ها به‌صورت برقی تنظیم می‌شوند بنابراین تنها کافی است دکمه‌ها را فشار داده و منتظر بمانید. زمانی که صندلی‌های میانی به سمت جلو حرکت کنند دسترسی به خودرو بسیار خوب خواهد بود.

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و X7 دیزلی
فضای پای ردیف دوم صندلی‌ها نیز بسیار خوب است زیرا شما می‌توانید صندلی‌ها را برای راحتی بیشتر تا کنید و به همین منظور تنظیمات زیادی در دسترس است. X7 خودرویی بزرگ بوده و اعداد نیز این حس را تقویت می‌کنند. فضای بار 326 لیتری در پشت صندلی‌های ردیف سوم مشابه اکثر هاچبک های خانوادگی بوده و با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم و دوم به ترتیب به 750 و 2120 لیتر می‌رسد.

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و X7 دیزلی
این میزان فضای بار برای تمامی موارد کاملاً جوابگو بوده اما از نظر ما کابین یک مشکل دارد. اگرچه کیفیت متریال بکار رفته عالی بوده و تکنولوژی زیادی نیز دارد اما با دیدن آن به یاد محصولات ارزان‌تر ب‌ام‌و می‌افتید. کابین حس ویژه‌ی زیادی نداشته و برای مثال حس سفارشی و سطح بالای کابین رنجروور را نشان نمی‌دهد.

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و X7 دیزلی
البته قوای محرکه‌ی مدل 30d برای چنین شاسی‌بلند سنگین و بزرگی بسیار خوب عمل می‌کند. با قدرت 261 اسب بخاری و گشتاور 620 نیوتون متری، این پیشرانه باعث می‌شود X7 در 7 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و X7 دیزلی
اینجا گشتاور پیشرانه مهم‌تر بوده زیرا حداکثر گشتاور تولیدی تنها از دور 2 هزار در دسترس می‌باشد. این نیروگاه 6 سیلندر 3 لیتری توربودیزل قوی‌تر از حد انتظارات حس می‌شود و با فشار پدال گاز نیز صدایی عمیق و گیرا به گوش می‌رسد.

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و X7 دیزلی
رسیدن به سرعت‌های بالا بدون تلاش زیاد و به راحتی به دست می‌آید و کمک‌حال پیشرانه نیز گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک با تعویض‌های نرم و بی‌نقص است. این گیربکس یکی از بهترین نمونه‌های اتوماتیک بازار بوده و در عین پاسخگو بودن نرمی خاصی هم دارد. آرامش و رفاه داخل کابین هم عالی و مثال‌زدنی بوده و حتی با وجود رینگ‌های بزرگ نیز صدای جاده به گوش نمی‌رسد و تقریباً خبری از صدای باد هم نیست.


وجود سیستم تعلیق بادی به‌صورت استاندارد به این معنی است که X7 سواری پذیرفتنی‌ای دارد. شما می‌توانید در دست اندازهای بزرگ وزن خودرو را حس کنید زیرا اکسل عقب گاهی اوقات واکنش‌های عصبی‌ای داشته اما در حالت کامفورت رانندگی حس نرم و رضایت بخشی دارد.

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و X7 دیزلی
دینامیک خودرو در خط مستقیم خوب بوده و واقعاً برای یک شاسی‌بلند با وزن 2370 کیلوگرمی کاملاً خوب به نظر می‌آید.

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و X7 دیزلی
این خودرو خیلی بزرگ‌تر از X5 احساس نمی‌شود و سیستم فرمان نیز وزن خوبی داشته و نسبت به خودرویی با این ابعاد عملکرد مناسبی دارد. این فرمان از چابکی و سرعت خوبی نیز برخوردار بوده و البته سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب (آپشن 1195 پوندی) به بهبود عملکرد آن کمک می‌کند. دامپرها نیز تکان‌های بدنه را محدود می‌کنند اما تأثیر زیادی روی راحتی خودرو ندارند.

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و X7 دیزلی
این ب‌ام‌و بزرگ احساس دینامیک‌تری نسبت به دیسکاوری یا رنجروور داشته و اگرچه حتی پکیج آفرود 2595 پوندی آن شاید در مقایسه با دو خودروی یاد شده حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد اما تست ما نشان داد این خودرو در آفرود نیز عملکرد مناسبی خواهد داشت.

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و X7 دیزلی
این تازه آغاز راه است. تریم M Sport از کاکپیت دیجیتال ب‌ام‌و که شامل داشبورد دیجیتال، ورود بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع چهار ناحیه‌ای، کروز کنترل و حسگرهای پارک کامل و دوربین دنده‌عقب است برخوردار بوده و از دیگر تجهیزات می‌توان به اپل کارپلی، وای فای هات اسپات، سرویس‌های ارتباطی، چراغ‌های LED تطبیقی، رینگ‌های 21 اینچی و تریم اسپورت و مشکی براق اشاره کرد.


سیستم‌های کمک‌راننده و تکنولوژی ایمنی اضافی‌ای همچون چراغ‌های جلوی لیزری و پکیج‌های سرگرمی عقبی وجود دارد که با پرداخت مبلغ اضافی می‌توان به آن‌ها دست یافت.
جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی ب‌ام‌و نیز ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. استفاده از این سیستم به راحتی انجام می‌شود و به تمامی دستورات شما نیز به سرعت پاسخ می‌دهد. این سیستم به همراه فضای کابین یاد و راندمان خوب از جمله ویژگی‌های مهم X7 محسوب می‌شوند.

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و X7 دیزلی
ب‌ام‌و با تولید شاسی‌بلند لوکس X7 مرزها را جابجا کرده است. این خودرویی باکیفیت، لوکس و جادار است که هندلینگ و سواری خوبی دارد. در کابین هم تکنولوژی‌های زیادی بکار رفته است. البته X7 عالی و خالی از نقص نیست و با این قیمت در کابینی می‌نشینید که شبیه محصولات ارزان‌تر ب‌ام‌و بوده اما خب رقبای معدودی می‌توانند این سطح از کیفیت و اشرافیت را ارائه کنند.

مشخصات ب‌ام‌و X7 xDrive30d M Sport

قیمت: 74695 پوند پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربودیزل قدرت/گشتاور: 261 اسب بخار/620 نیوتون متر گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 7 ثانیه حداکثر سرعت: 227 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !