سعید حاجیان فرماندار شادگان عصر امروز در خصوص آخرین وضعیت شهرستان پس از متاثر شدن از سیلاب، در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار کرد: احداث و نگهداری از سیل بند و استحکامات در خیلی از روستاها به خوبی انجام شده تا آب به آنها نفوذ نکند.

او گفت: خوشبختانه آورد آب نیز روند افزایشی نداشته و رو به کاهش است و از نظر روانی هم مردم متقاعد شدند که با روند کاهش آب، روند بازگشت به روستاها تسهیل می‌یابد.

حاجیان درباره وضعیت آموزش عالی و مدارس در شادگان، افزود: در بخش‌های دارخوین و خنافره و مرکزی شادگان مدارس تعطیل شده و در روستاهای تخلیه شده یا در حال تخلیه نیز مدارس به حالت نیمه تعطیل است، ولی روستاها و مناطق دیگر که تاسیسات آنها متاثر از سیل نشده، آموزش تعطیل نیست.

فرماندار شادگان ادامه داد: در رابطه با دانشگاه‌ها و با توجه به وضعیت هفته جاری و توجه بیشتر به پشتیبانی بهتر، دو دانشگاه آزاد و پیام نور شهرستان به مدت یک هفته تعطیل اعلام کردیم.

او در خصوص آخرین وضعیت روستاهای این شهرستان، اضافه کرد: چهار روستا در بخش مرکزی شادگان دستور تخلیه دریافت کرده اند که عملا یکی از روستاها تخلیه شده است؛ روستای ابوشلوگ در محاصره کامل و سه روستای دیگر از سه جهت تحت تاثر سیل قرار گرفته اند.

نماینده عالی دولت در شادگان بیان کرد: در بخش خنافره نیز چهار روستا در محاصره آب هستند که دو روستای صراخیه و رودبه کاملا تخلیه شده و روستاهای حدبه و رگبه نیز متاثر از سیل هستند.

حاجیان در خصوص نیاز کنونی سیل زدگان شادگان گفت: با توجه به این که به ماه رمضان نزدیک می شویم باید توزیع اغذیه خشک در بین سیل زدگان را در اولویت قرار دهیم، البته امیدواریم‌ تا قبل از شروع ماه رمضان مردم برخی از روستاها به منازل خود باز گردند.

فرماندار شادگان در خصوص خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی این شهرستان بیان کرد: حدود ۳۲ روستا و نزدیک به ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شادگان متاثر از سیل شدند و حدود ۴۰ درصد منازل و اماکن روستایی نیاز به تعمیر یا احداث مجدد دارند که با توجه به وضع اقتصادی ضعیف روستاییان، خسارت سنگینی برای آنان محسوب می شود.

او در خصوص آخرین وضعیت راه های روستایی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ راه مسدود شده ای نداریم و تردد در همه مسیرها وجود دارد تا دیروز مسیر روستای دریسیه به دارخوین مسدود بود که با کمک همه نهادهای مسوول و مردم در حال راه اندازی است، در بخش خنافره نیز به جز روستای ابوشلوگ که مجبوریم تا کاهش آب با قایق امداد رسانی کنیم، مشکلی وجود ندارد.

فرماندار شادگان در پایان در خصوص هدایت آب و شکافتن جاده شادگان به دارخوین بیان کرد: در صدد هستیم که در صورت کاهش آورد آب، در خصوص ترمیم جاده اقدام کنیم که ظرف کمتر از ۱۰ روز انجام خواهد شد تا تردد به صورت عادی انجام شود.