اردوغان: فرانسه عامل قتل عام 800 هزار تن در رواندا است


اردوغان: فرانسه عامل قتل عام 800 هزار تن در رواندا است

رئیس جمهور ترکیه: 25 سال پیش 800 هزار رواندایی قتل عام شدند، آشکار است که عاملین آن همین فرانسوی ها بودند

اردوغان: فرانسه عامل قتل عام 800 هزار تن در رواندا استبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا؛ رجب طیب اردوغان در سمپوزیوم ًتوسعه آرشیوها و کمک به تحقیقات تاریخی ترکیه با اشاره به اقدام فرانسه در اعلام روز یادبود برای ادعای نسل کشی ارامنه توسط دولت عثمانی گفت: 25 سال پیش 800 هزار رواندایی قتل عام شدند، عاملین این نسل کشی چه کسانی بودند؟ آشکار است که عاملین آن همین فرانسوی ها بودند. حالا فرانسوی ها می خواهند به ما درس بدهند.
اردوغان با تاکید بر اینکه همین فرانسوی ها در الجزایر صدها هزار نفر را به قتل رسانده و نسل کشی کرده اند، افزود: تمام اسناد و مدارک این قتل عام ها در آرشیوهای ما موجود است، ولی آنها همچنان در صدد فریب مردم جهان هستند.من به نخست وزیر فعلی فرانسه هم گفته ام که ما به خوبی می دانیم چگونه درالجزایر و رواندا قتل عام کردید، می دانیم که چگونه در آفریقا الماس ها و طلاها را با بالگردها به یغما بردید و مردم را به قتل رساندید، ولی آنچنان با تبلیغات دروغین مردم را فریب می دهید که خیلی ها فکر می کنند شما انسان های خوبی هستید، ولی ما را نمی توانید فریب دهید.
اردوغان با بیان اینکه در جریان کشتار وحشیانۀ میلیون ها تن بی گناه در بوسنی ومیانمار چه کسانی فقط نظاره گر بودند و چه کسانی به طور پنهانی به این قتل عام ها کمک می کردند، گفت: اگر بخواهیم لیستی از این جنایات را درآوریم احتمالا خیلی ها نتوانند سرشان را از خجالت بلند کنند، فقط بین سال های 1912 تا 1919 بیش از دو میلیون نفر در منطقۀ بالکان، نزدیک به دو میلیون نفر در شرق و جنوب شرق تنها به خاطر مسلمان بودن به قتل رسیده اند.
وی در پایان با بیان اینکه تا به حال هیچ یک از گروه ها و کشورهایی که ادعای نسل کشی ارامنه بدست دولت عثمانی را به زبان آورده نتوانسته است مدرک مستندی در اثبات این ادعا ارایه دهد افزود: در واقع برای هیچ یک از این کشورها از جمله فرانسه مهم نیست که این ادعا صحت داشته باشد یا نه. ولی برای ما مهم است که همه دنیا از این دروغ بزرگ باخبر باشند.
گفتنی است؛ اخیرا امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه روز 24 آوریل (چهارم اردیبهشت) را در کشورش روز گرامیداشت یاد قربانیان «نسل کشی» ارامنه توسط دولت عثمانی اعلام کرد که این مساله بشدت واکنش مقامات ترکیه را برانگیخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افزایش نگرانی ها در آمریکا و اروپا نسبت به پیشروی احتمالی نیروهای مسلح روسیه