تضمین بقای عربستان از سوی ایران در صدر اخبار جهان


تضمین بقای عربستان از سوی ایران در صدر اخبار جهان

تهران - ایرنا - سخنان امروز دکتر روحانی در جلسه هیات دولت مبنی بر اینکه تصمیم خردمندانه ایران در همراهی نکردن با صدام حسین در زمان جنگ کویت بقای امروز عربستان و امارات را تضمین کرد ، بازتاب گسترده رسانه های بین المللی را درپی داشت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، صحبت های امروز رییس جمهوری در جلسه هیات دولت در رسانه های همچون 'رویترز'، 'یورونیوز'، 'اسپوتنیک' و ' القدس العربی' بازتاب داشت.
رویترز به نقل از روحانی نوشت که عربستان و امارات وجودشان را مدیون ایران هستند زیرا در زمان جنگ کویت ما با درخواست کمک صدام موافقت نکردیم و اگر تصمیم خردمندانه ایران نبود امروز اثری از این دو کشور هم نبود.
خبرگزاری روسی اسپوتنیک هم به سخنان امروز رییس جمهور واکنش نشان داد و به نقل از وی به ماجرای ارسال نامه صدام حسین به مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی برای درخواست کمک از ایران اشاره کرد.
اسپوتنیک نوشت: صدام حسین با ارسال نامه ای به مسئولان جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اشغال کویت برای حمله به دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات درخواست کمک کرده بود.
اسپوتنیک به نقل از روحانی افزود: امروز چگونه با دشمنان ایران همکاری می کنید درحالی که همین کشور بود که کشورهای شما را نجات داد.
اسپوتنیک این بخش از سخنان رییس جمهور را هم پوشش داد که خطاب به مقامات عربستان و امارات گفت: شما که وجودتان در سایه جمهوری اسلامی ایران است، چطور به ترامپ می‌گویید که اگر صادرات نفت ایران را به صفر برسانید ما آن را جبران خواهیم کرد؟ آیا از تبعات این حرف خود آگاه هستید و می‌دانید که این به معنای دشمنی صریح با ملت ایران است؟
یورونیوز هم سخنان امروز رییس جمهور کشورمان خطاب به عربستان و امارات را پوشش داد و به تصمیم خردمندانه ایران در زمان حمله صدام به کویت و همراهی نکردن عراق در جنگ خلیج فارس اشاره کرد.
یورونیوز به نقل از رییس جمهور روحانی نوشت: بقای امروز عربستان و امارات در گروی تصمیم عاقلانه ایران در همراهی نکردن با صدام حسین بوده است.
روزنامه القدس العربی هم سخنان امروز روحانی خطاب به عربستان و امارات را پوشش داد و به نقل از رییس جمهور نوشت: در نامه ارسالی به آقای هاشمی رییس جمهور وقت ایران، صدام حسین صراحتاً اعلام کرده بود که در خلیج فارس 800 کیلومتر مرز مشترک خواهیم داشت و این نشان می‌دهد که صدام علاوه بر کویت به دنبال اشغال عربستان، عمان، امارات و قطر هم بوده است.
خاورم*9469*1211

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند