سرپوش گذاری بر جنایت یک نظامی آمریکایی در عراق


سرپوش گذاری بر جنایت یک نظامی آمریکایی در عراق

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، یک جوخه نظامیان آمریکایی در عراق به خاطر تلاش برای افشای جنایت فرمانده خود تحت فشار و تهدید قرار گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، با وجود اینکه کماندوهای جوخه‌ای از «تیم ۷ آلفا» مکرراً اقدامات شوکه‌کننده «ادوارد گالاگر» سرجوخه دارای نشان افتخار خود را گزارش کردند، نه تنها اثری از برخورد با وی را مشاهده نکردند بلکه مورد تهدید نیز قرار گرفتند.

این جوخه پس از مشاهده رفتارهای غیرانسانی فرمانده خود نظیر کشتن یک نوجوان بی‌دفاع با ضربات چاقو و هدف قرار دادن یک دختربچه و پیرمرد از داخل یک کمین‌گاه تک‌تیراندازی، مارس ۲۰۱۸ تصمیم گرفتند جلسه‌ای شخصی با فرمانده گروهان ترتیب دهند.

طبق اسنادی که از یک گزارش محرمانه جنایی نیروی دریایی آمریکا به دست نیویورک تایمز رسید، این جوخه ۷ نفره، در جلسه خصوصی با فرمانده گروهان، جزئیات هولناکی از اقدامات سرجوخه خود را توصیف کرده و خواستار تحقیقات در این زمینه شدند. اما فرمانده گروهان که از هم‌رزمان سابق گالاگر بود این کماندوها را تهدید می‌کند که اگر در این‌باره دست به افشاگری بزنند برایشان گران تمام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بنیانگذار شرکت جنایتکار «بلک واتر» باز هم در حوالی ایران ظاهر شد / طرح ایجاد ارتش مزدوران غربی در افغانستان با کمک استارتاپ‌ها +عکس

افراد این جوخه به اجبار شکایت خود را به خارج از یگان ویژه نیروی دریایی (SEALs) اظهار کردند. متعاقب تحقیقات انجام شده در این زمینه، در ماه مارس سال ۲۰۱۸ جلسه‌ای برگزار شد و گزارش ۴۳۹ صفحه‌ای آن، موارد متعددی از حمایت متخلفین در نیروهای یگان ویژه نیروی دریایی و و تشویق آن‌ها به بروز خشونت را به تصویر کشید.

چند روز پس از این جلسه، گالاگر نشان ستاره برنز را برای دلاوری در جنگ عراق دریافت کرد. یک ماه بعد، با ادامه یافتن تلاش‌های جوخه تیم ۷ آلفا نظیر تهدید به مراجعه به رسانه های خبری و سران نیروی دریایی، فرماندهان یگان ویژه مجبور شدند قتل سه شهروند عراقی را به سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی گزارش کنند.

در گزارش منتشر شده از این تحقیقات، به نقل «رابرت بریچ» فرمانده یگان این‌طور عنوان شد که افراد یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا هیچ محدودیتی در گزارش دادن کشتارها ندارند اما با افرادی که علیه فرمانده خود ادعایی را بیان کنند برخورد خوبی صورت نمی‌گیرد. ممکن است خدمات آن‌ها تحت‌تأثیر قرار گیرد و از جایگاه ممتاز خود خلع شوند. او گفت: «پرنده‌هایت (نشان‌های افتخار) را پایین می‌کشند».

طبق این گزارش فردی با نشان استوار یکم نیروی دریایی به افراد جوخه تیم ۷ آلفا هشدار داد موج انفجار شروع تحقیقات درباره گالاگر می‌تواند منتج به خلع بسیاری دیگر از افراد یگان ویژه نیروی دریایی شود.

در پی تلاش‌های افراد این جوخه، گالاگر در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ دستگیر شد. او در تاریخ ۲۸ می سال جاری میلادی در دادگاه نظامی حاضر خواهد شد.

یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا، ممتازترین کماندوهای ارتش آمریکا را شامل می‌شود. اما در سال‌های اخیر اعتبار این یگان به‌دلیل اقداماتی نظیر ضرب‌وشتم، کشتار، سرقت غیرقانونی و مصرف موادمخدر به‌شدت تنزل یافته است.

در ماه ژانویه سال جاری میلادی نیز فرمانده ارشد این یگان دستور بررسی ۹۰ روزه‌ای را بر روی تعلیم و پرورش این نیروها صادر کرد که نتایج آن تا کنون اعلام نشده است.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد