آشنایی با ویژگی ظروف مناسب سفر


چطور به زمین کمک کنیم؟ اگر این سوال مهم ذهن شما هم هست لازم است بدانید، طبیعت برای یک بطری پلاستیکی رها شده در آب حداقل نیاز به چهار قرن زمان نیاز دارد تا از زمین محو شود. بنابراین در انتخاب ظروف مورد استفاده در سفر دقت کنید. در وحله نخست دور ظروف پلاستیکی یکبار مصرف را خط بکشید. دوم، با خواندن این مطلب ظرف مناسب خود را انتخاب کنید و از حجم وسایل...

چطور به زمین کمک کنیم؟ اگر این سوال مهم ذهن شما هم هست لازم است بدانید، طبیعت برای یک بطری پلاستیکی رها شده در آب حداقل نیاز به چهار قرن زمان نیاز دارد تا از زمین محو شود. بنابراین در انتخاب ظروف مورد استفاده در سفر دقت کنید. در وحله نخست دور ظروف پلاستیکی یکبار مصرف را خط بکشید. دوم، با خواندن این مطلب ظرف مناسب خود را انتخاب کنید و از حجم وسایل موردنیاز کمپینگ و سفر خود بکاهید.

چرا نباید از ظروف پلاستیکی استفاده کرد؟

پلاستیک‌ها دسته‌ای از بسپارهای افزایشی یا تراکمی هستند و معمولاً‌ زمانی که وارد چرخه طبیعت می‌شوند، لایه محافظی به شکل عایق در دل خاک ایجاد می‌کنند و ۳۰۰ تا ۵۰۰ سال طول می‌کشد تا تجزیه شوند؛ و طول عمر پسماند این مواد، آلودگی منابع زیرزمینی و خاکی را نیز در پی خواهد داشت و تا حد قابل‌ توجهی باعث کاهش حاصلخیزی زمین کشاورزی می‌شود. هم‌چنین باعث شیوع انواع بیماری‌های همه‌گیر خواهد شد که برای تمام موجودات زنده منطقه خطرناک است.به علت حجم زیاد این نوع زباله، مراکز پسماند مجبور به رهاسازی مقداری از آن در طبیعت هستند (همان‌طور که در اراضی شمال کشور با این مشکل دست به گریبان هستیم) که همین امر باعث اشغال زیستگاه فون و فلور آن منطقه می‌شود و با محدود کردن نیچ آن‌ها، در طولانی‌مدت باعث رقابت بین‌گونه‌ای و درون‌گونه‌ای و در نهایت کاهش تنوع زیستی می‌گردد.

قاشق‌چنگال و چاقوی مسافرتی

درست است که استفاده از کنسرو از حجم ظروف موردنیاز سفر می‌کاهد، اما حتما باید قاشق‌چنگال و چاقوی مسافرتی به همراه داشته باشید. ظروف مورد استفاده سفر باید مقاوم، شست و شو و حمل راحتی داشته باشند. قاشق‌چنگال و چاقوی مسافرتی قابلیت شست و شو و استفاده چندباره را دارند. سعی کنید از قاشق و چنگال‌هایی استفاده کنید که قابلیت تا شدن دارند. این ضروف اکثرا دارای کیف مخصوص حمل هستند. اگر قاشق‌چنگال و چاقوی مسافرتی را بخرید، برای همیشه در سفر‌های‌تان راحت خواهید بود.

نکته: می‌توانید از قاشق و چنگال خانگی خود نیز در سفر استفاده کنید و هیچ الزامی در تهیه قاشق و چنگال مسافرتی نیست.

آشنایی با ویژگی ظروف مناسب سفر

چاقوی SAK

چاقوهای تاشوی ارتش سوئیس یا Swiss Army Kinfe با عنوان اختصاری SAK یک ابزار چند کاره است و از تیغه‌ای که آلات مختلفی مانند دربازکن کنسرو، چاقو، پیچ گوشتی و... به آن متصل هستند، تشکیل شده است. این ابزارها بر روی یک محور ثابت در گردشند و درون دسته چاقو پنهان می‌شوند. این وسیله، در سفرها بسیار کارآمد و مفید خواهد بود.

آشنایی با ویژگی ظروف مناسب سفر

لیوان‌های مسافرتی

سعی کنید در سفر، به خصوص در طبیعت، از لیوان‌های پلاستیکی و یا استیل استفاده کنید. لیوان‌هایی که دسته‌دار هستند، به علت سهولت در استفاده (هنگامی که نوشیدنی گرم می‌خورید)، اولویت دارند. هرگز از لیوان‌های شیشه‌ای در طبیعت استفاده نکنید.

ظرف نگهدارنده گرین ترولر

چه قصد کوهنوردی داشته باشید، چه به هوای پیک نیک بیرون بزنید، این ظرف به کارتان می‌آید. ظرف نگهدارنده گرین ترولر جمع و جور است و به راحتی حمل می‌شود. ممکن است ابتدا باز و بسته کردن آن پیچیده به نظر برسد، اما همین که یاد بگیرید متوجه خواهید شد کار ساده‌ای است. ظرف گرین ترولر مانع از خارج شدن مایعات و غذاها به بیرون و وارد شدن مواد خارجی می‌شود. سال‌ها می‌توانید از این ظرف استفاده کنید و مجبور به استفاده از ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف نباشید.

آژانس دالاهو برای حمایت از طبیعت تمام سعی خود را می‌کند تا کمتر از ظروف یکبار مصرف استفاده کند و از همسفران خود نیز این تقاضا را دارد. همانطور که می‌دانید، این ظروف صدمات جبران‌ناپذیری را به محیط زیست ما تحمیل می‌کند.

آشنایی با ویژگی ظروف مناسب سفر

آشنایی با ویژگی ظروف مناسب سفر



1398/02/04 | کد مطلب: 2512
برچسب‌ها: نکات سفر
آشنایی با ویژگی ظروف مناسب سفر
آشنایی با ویژگی ظروف مناسب سفر حامد احمدی
آشنایی با ویژگی ظروف مناسب سفر

کارشناس ادبیات، کارشناس ارشد گردشگری، علاقمند به سفر و طبیعت


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نصف شدن بیت‌کوین چیست و آیا مهم است؟