علم روانشناسی به ورزشکاران کمک می‌کند!


علم روانشناسی به ورزشکاران کمک می‌کند!

یک روانشناس گفت: علم روانشناسی با تمام کاربردهای روان جسمی و محیط شناختی با بکارگیری استراتژی‌های گوناگون در سال‌های اخیر در خدمت ورزشکاران قرار گرفته است.

علم روانشناسی به ورزشکاران کمک می‌کند!
میگنا: فرهاد مومنی اظهار کرد: استرس و اضطراب جزو لاینفک ورزش قهرمانی است که کاهش آن می‌تواند به موفقیت بیشتر ورزشکار منجر شود.

وی با بیان اینکه منابع ایجاد استرس به دو گروه تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: انتظاراتی که مسئولان تیم، مربیان و اسپانسر از ورزشکار دارند و افرادی که ورزشکار خودش را به آنان متعهد می‌داند ازجمله هواداراها، خانواده، اطرافیان، رسانه‌ها و غیره را انتظارات بیرونی می‌گویند.

مومنی انتظارات درونی را دومین عامل ایجاد استرس عنوان کرد و افزود: انتظاراتی که در ارتباط مستقیم با ورزشکار هستند ازجمله علاقه‌مندی غلبه بر حریف، علاقه به معروف شدن، مورد توجه اسپانسرها قرار گرفتن دستیابی به منافع شخصی، احساس قدرت و برتری داشتن، لذت پیروزی را چشیدن و غیره نیز جزو عوامل انتظارات درونی هستند.

این روانشناس اضافه کرد: وقتی عوامل استرس‌زا به شکل انتظارات محیطی و شخصی آرامش فکری و روحی قهرمانان ورزشی را دچار اختلال می‌کند لازم و ضروری است که ورزشکاران ابزاری را به کار بگیرند تا هم باعث کاهش فشارهای روحی آنان شود و هم افزاینده راندمان و نتایج مورد نظر باشد.

وی افزود: برای رسیدن به هدف، علم روانشناسی با تمام کاربردهای روان جسمی و محیط شناختی با بکارگیری استراتژی‌های گوناگون در سال‌های اخیر در خدمت ورزشکاران قرار گرفته است.

مومنی بیان کرد: ورزشکاران باید بتواند بر استرس و اضطراب خود غلبه کند که در این صورت بدون شک عملکرد بهتری از خود برجای می‌گذارند و همچنین راه‌های مقابله با آن را یاد بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...