«بیله دیگ، بیله چغندر» در سنگلج اجرا می‌شود


«بیله دیگ، بیله چغندر» در سنگلج اجرا می‌شود

«بیله دیگ، بیله چغندر» در سنگلج اجرا می‌شود نمایش «بیله دیگ، بیله چغندر» به نویسندگی داود فتحعلی‌بیگی و کارگردانی منیژه داوری، از پنجشنبه، 5 اردیبهشت‌ در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش «بیله دیگ، بیله چغندر» با حضور داود فتحعلی‌بیگی و فاطمه گودرزی به عنوان مهمانان افتتاحیه،...

«بیله دیگ، بیله چغندر» در سنگلج اجرا می‌شود


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش «بیله دیگ، بیله چغندر» با حضور داود فتحعلی‌بیگی و فاطمه گودرزی به عنوان مهمانان افتتاحیه، روز پنجشنبه ۵ اردیبهشت اجراهای خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز می‌کند.

منیژه داوری، کارگردان این نمایش درباره انتخاب و اجرای متن «بیله دیگ، بیله چغندر» گفت: «نمایش «بیله دیگ، بیله چغندر» از ضرب‌المثل‌های قدیمی و بیش‌تر میان آذری‌زبان‌ها مرسوم است. ما این ضرب‌المثل را در قالب نمایش سنتی با اجرایی خاص و ساختاری منحصرد به‌ فرد روی صحنه آورده‌ایم که گویای بازی‌ها و تیپ‌های مختلف نمایش ایرانی است.»

داوری درباره‌ تاثیر این گونه‌ نمایشی بیان کرد: «چنین نمایش‌هایی با وجودِ شادی‌آوربودن، نکته و پیام‌های ارزنده‌ای ارائه می‌دهند و به شکلی زیبا مسائل و مشکلات جامعه را بیان کرده و گاهی نیز راه‌گشا هستند. نمایش‌هایی از این دست، نشان‌گر غنی‌بودن فرهنگ و تمدن ماست که باید به آن افتخار بکنیم.»

امیرحسین انصافی، محسن قصری، امیرمحمد انصافی، کوروش رخشنده‌پی، الهه پورجمشید، آساره هداوند و امیر پارسی در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از کوروش رخشنده‌پی (دستیار کارگردان)، علی جباری و پیام رضایی (موسیقی)، عاطفه داوری (منشی صحنه)، مهسا زمانی (طراح پوستر و بروشور)، صغرا مهرنیا (لباس)، امیرحسن جعفرپور (دستیار صحنه)، حسن داوری (دکور)، احمدرضا حجارزاده (روابط‌عمومی) و سمانه استاد (دستیار روابط‌عمومی).

علاقه‌مندان به تماشای نمایش «بیله دیگ، بیله چغندر» می‌توانند از روز ۵ اردیبهشت، هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه سنگلج از این نمایش کمدی دیدن کنند.

۵۷۵۷

منبع

«بیله دیگ، بیله چغندر» در سنگلج اجرا می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت