آماده همکاری با دستگاه ها برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه ها هستیم


آماده همکاری با دستگاه ها برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه ها هستیم

تهران- ایرنا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از آمادگی این وزارتخانه با دستگاه های مسوول برای مقابله اصولی با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه و مسیل ها خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «مهدی جمالی نژاد» به وقوع سیل اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: حوادث اخیر نشان داد که ضرورت آزادسازی، کنترل و نظارت بر عرصه های مذکور با توجه به مسئولیت وزارت نیرو مطابق با ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب که بستر انهار طبیعی و کانال های عمومی، رودخانه ها و مسیل ها و مرداب ها و برکه های طبیعی در اختیار حکومت دانسته است، تا چه میزان می تواند از بروز این قبیل مخاطرات جلوگیری کند.
رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار داشت: قانونگذار ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه ها و انهار طبیعی و کانال های عمومی و مسیل ها و مرداب و برکه های طبیعی و همچنین در حریم قانونی سواحل دریاها و دریاچه ها اعم از طبیعی و یا مخزنی ممنوع کرده، مگر اینکه وزارت نیرو اجازه احداث چنین بناهایی را صادر کند.
جمالی نژاد خاطرنشان کرد: وزارت نیرو در صورتی که اعیانی های موجود در بستر و حریم انهار و رودخانه ها و کانال های عمومی و مسیل ها و مرداب و برکه های طبیعی را برای امور مربوط به آب یا برق مزاحم تشخیص دهد به مالک یا متصرف اعلام خواهد کرد که ظرف مدت معینی در تخلیه و قلع اعیانی اقدام کند.
وی توضیح داد: در صورت استنکاف مالک یا متصرف، وزارت نیرو با اجازه و نظارت دادستان یا نماینده او اقدام به تخلیه و قلع خواهد کرد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ضمن تاکید بر همکاری های مناسب وزارتخانه های کشور و نیرو در این خصوص افزود: شهرداری ها و دهیاری ها در چارچوب قوانین و مسئولیت های محوله آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز را در حریم انهار و مسیل ها دارند و با جدیت نیز آن را ادامه خواهند داد.
سیام*3061**1336

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق