فساد لزوماً به معنای «میل» نیست، گاهی اوقات از نوع «حیف» است


فساد لزوماً به معنای «میل» نیست، گاهی اوقات از نوع «حیف» است

رئیس دیوان محاسبات کشور حیف و فقدان کیفیت در انجام امور یا طرح‌ها را نیز نوعی فساد خواند.

به گزارش ایسنا، عادل آذر در چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی که به میزبانی دانشگاه یزد برگزار شد، با اشاره به گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است، به ارائه توضیحاتی پیرامون رسالت ملی رشته مدیریت صنعتی پرداخت.

وی که ریاست انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران را نیز برعهده دارد، در ادامه با بیان این که در حال حاضر نظام تخصیص منابع مالی در کشور با چالش‌هایی مواجهه است، گفت: واقعیت این است که امروز کشور ما با مسائل متعددی مواجه است که شامل صنعت، اقتصاد و وضعیت ما در محیط بین‌المللی است.

آذر ادامه داد: بحث عدالت و فساد در بررسی مسائل و چالش‌های کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و فساد لزوماً به معنای میل نیست بلکه گاهی اوقات فساد از نوع حیف و فقدان کیفیت در انجام امور یا طرح‌های انجام شده است و رسالت مدیریت صنعتی این است که با ارائه راهکار و تئوری، کیفیت را تضمین کند.

وی همچنین بر رویکرد جامعه محوری مدیران صنعتی به جای پرداختن به مسائل صرفاً آکادمیک تأکید کرد و افزود: با رویکرد جامعه محور و در نظر گرفتن شرایط جامعه و همچنین خروج از فضای صرفاً آکادمیک، مدیران صنعتی می‌توانند نقش مؤثر و مثبت خود را در بهبود فرآیندها و حل چالش‌ها به عهده بگیرند.

وی تعریف حوزه مدیریت صنعتی در سطح کلان و همچنین شبکه سازی مدیریت صنعتی را دو راهکار مهم برای ارتقای وضعیت این رشته دانست.

رئیس دیوان محاسبات کشور در پایان تصریح کرد: در شبکه‌سازی چالش‌ها، دغدغه‌ها، پیشرفت‌ها، فعالیت‌ها به اشتراک گذارده می‌شوند و پیشرفت اساسی در این رشته محقق خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند