پذیرش دانشجویان هندی از سال تحصیلی جدید


پذیرش دانشجویان هندی از سال تحصیلی جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان پذیرش دانشجویان بین‌المللی را در راستای رونق تولید و اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: فضای شهر باید آمادگی پذیرش دانشجویان خارجی و فرهنگ برخورد مناسب با آن‌ها را داشته باشد؛ دانشگاه بوعلی سینا در حال پذیرش دانشجو در 120 رشته متنوع است از این رو تلاش برای پذیرش و جذب دانشجویان بین‌المللی در تمامی رشته‌ها...

به گزارش ایسنا، دکتر حبیب الله موسوی بهار چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به نظارت بر عملکرد بیمارستان‌ها و رتبه بندی آن‌ها، گفت: در نظرداریم به تدریج با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای نخستین بار، این نظارت و رتبه بندی را در سطح مطب‌ها نیز انجام دهیم تا براساس معیار و مشخصات معین بیماران به مطب پزشکان مراجعه کرده و از خدمات مورد نیاز بهره مند شوند.

وی انتقال و آموزش علم را روشی مؤثر در کسب سود و جذب سرمایه دانست و مطرح کرد: با توجه به تحریم‌های علمی موجود، با رایزنی و پیگیری‌های انجام شده استان همدان روز گذشته موفق به پذیرش ۳۰ دانشجو بین‌المللی از کشورهای پاکستان و کردستان عراق در رشته پزشکی عمومی شد؛ خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده شاهد پذیرش دانشجویان بیشتر به دانشگاه ابن سینا در جهت بین‌المللی شدن این دانشگاه هستیم.

موسوی بهار پذیرش دانشجویان بین‌المللی را در راستای رونق تولید و اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: فضای شهر باید آمادگی پذیرش دانشجویان خارجی و فرهنگ برخورد مناسب با آن‌ها را داشته باشد؛ دانشگاه بوعلی سینا در حال ارائه ۱۲۰ رشته متنوع به دانشجویان است از این رو تلاش برای پذیرش و جذب دانشجویان بین‌المللی در تمامی رشته‌ها ادامه دارد؛ به این منظور در هر نیم ترم دانشجویان خارجی به دانشگاه بوعلی سینا جذب می‌شوند همچنین از پاییز دانشجویان هندی وارد استان خواهند شد.

اختصاص حقوق هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی به استان‌های سیل زده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان در ادامه از اختصاص ۳ روز حقوق هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا به استان‌های سل زده خبرداد و عنوان کرد: تمامی مدیران را در این پویش برای اختصاص حداقل ۳ روز از حقوق‌های خود به استان‌های سیل زده دعوت می‌کنم همچنین هزینه برگزاری مراسم تقدیر از اساتید دانشگاه در روز استاد به استان‌های سیل زده اهدا شده است.

موسوی بهار انتخاب نام دانشگاه علوم پزشکی به اسم ابن سینا را رویدادی بسیار مهم در استان دانست و تأکید کرد: این نامگذاری با تلاش‌های بسیار زیاد نمایندگان مجلس و مسئولان دانشگاه در راستای معرفی استان و دانشگاه در سطح بین المللی بسیار تأثیرگذار است.

موسوی بهار از افتتاح ۱۰ هزار مترمربع ساختمان بهداشت در سراسر استان به ارزش ۲۵ میلیارد تومان در هفته سلامت خبر داد و تصریح کرد: توسعه اورژانس بیمارستان علیمردان نهاوند به ارزش ۶ میلیارد تومان، افتتاح مرکز جامع سلامت تویسرکان، بازسازی و مرمت آزمایشگاه نهاوند، توسعه ساختمان اورژانس و تأسیس اتاق عمل سرپایی پوست در بیمارستان سینا و افتتاح کلینیک ویژه امید با ارزشی افزون بر بیش از ۱۰ میلیارد تومان ازجمله موارد قابل افتتاح در این هفته هستند.

وی در رابطه با خدمات الکترونیکی ارائه خدمت پزشکان به بیماران نیز گفت: در راستای اهداف پزشکی در سال‌جاری برنامه اجرا و فرهنگسازی نسخه نویسی و پرونده الکترونیکی بیماران با قدرت بیشتری اجرا می‌شود از این رو دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تلاش بیشتری نظام ارجاع را برای تشویق مردم به انجام خدمات پزشکی الکترونیکی انجام می‌دهد.

موسوی بهار در توضیح نظام ارجاع افزود: در این نظام هر خانواده یک پزشک عمومی را انتخاب کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل به این پزشک مراجعه می‌کند سپس در صورت نیاز با تشخیص و معرفی پزشک عمومی به متخصص مربوطه معرفی می‌شود، برای تسهیل در نوبت گیری نیز پزشکان عمومی در این سامانه اقدام به گرفتن نوبت برای بیماران خود می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت‌های مناسب دانشگاه علوم پزشکی در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: خوشبختانه همشهریان در تمامی بخش‌های پزشکی به ویژه رادیولوژی، سونوگرافی و دندانپزشکی رضایت داشتند همچنین نوروز ۹۸ نخستین سال همکاری دانشگاه علوم پزشکی با بخش خصوصی بود که خوشبختانه نتیجه مطلوبی را در پی داشت.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید