برگزاری مراسم جشن عبادت بیش از 200 هزار دانش‌آموز خراسانی در حرم رضوی


برگزاری مراسم جشن عبادت بیش از 200 هزار دانش‌آموز خراسانی در حرم رضوی

گروه اجتماعی ــ در سال تحصیلی 99-98 مراسم جشن عبادت بیش از 200 هزار دانش‌آموز خراسان رضوی در حرم رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم جشن عبادت بیش از 200 هزار دانش‌آموز خراسانی در حرم رضویعلی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی‌ در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با آستان قدس رضوی که در روزهای آغازین سال 98 صورت گرفت مقرر شد جهت بهره‌مندی دانش‌آموزان از فیض زیارت امام رضا(ع) شرایط ویژه‌ای فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه سن تکلیف نقطه عطف زندگی معنوی هر فردی محسوب می‌شود، افزود: در این راستا پس از اجرای طرح غذای متبرک حضرت بنا شد این مسئله به سمت تقویت برنامه‌های قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان هدایت شود؛ لذا در ماه‌های پایانی سال تحصیلی برنامه‌ای تنظیم شد تا برای دانش‌آموزان در سن تکلیف مراسم معنوی جشن عبادت به‌عنوان بزرگترین جشن معنوی برگزار شود.
مهدوی‌خواه اظهار کرد: این طرح از 26 فروردین‌ماه آغاز شده و تا 12 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و با توجه به محدودیت زمانی فعلاً برای دانش‌آموزان دختر اجرا می‌شود.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: از ابتدای این طرح دانش‌آموزان مدارس با اولویت مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر در قالب گروه‌های 500 تا 1000 نفره انتخاب شده و هر روز این مراسم همراه با برنامه‌های متعدد فرهنگی و معنوی از جمله برگزاری سخنرانی مذهبی، اجرای سرود و نمایش با محتوای مرتبط جشن عبادت و ... از ساعت 8 تا 11 در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این برنامه دانش‌آموزان ضمن بهره‌مندی از زیارت بارگاه منور رضوی، از برنامه‌های تدارک دیده شده بهره‌مند می‌شوند و مدارسی که بضاعت برگزاری چنین مراسمی را برای دانش‌آموزان ندارند بر اساس ظرفیت محدود فعلی در اولویت قرار دارند.
مهدوی‌خواه افزود: با توجه به استقبال مدارس از این طرح اما به دلیل محدودیت زمانی در حال حاضر مدارس حاشیه شهر مشهد، تبادکان ، بخش رضویه و تعداد محدودی از شهرستان ها در طرح قرار دارند ولی در سال تحصیلی 98-99 بناست تعداد بیشتری از مدارس استان در این طرح گنجانده شوند؛ ضمن اینکه اجرای طرح برای دانش‌آموزان پسر در مقطع هشتم و نهم که به سن تکلیف می‌رسند در طرح وجود دارد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از ابتدای اجرای طرح تا‌کنون 12 هزار دانش‌آموز دختر مراسم جشن عبادت خود را در بارگاه منور رضوی جشن گرفته‌اند و در سال تحصیلی جدید این طرح برای بیش از 200 هزار دانش‌آموز دختر و پسر در سن تکلیف اجرایی خواهد شد.
وی بیان کرد: همکاری آستان قدس رضوی در این زمینه باعث شد تا زمینه‌ای برای اعزام دانش‌آموزان مناطق محروم برای تشرف به حرم مطهر رضوی فراهم شود.
مهدوی‌خواه ابراز کرد: جلسات متعدد به‌منظور آسیب‌شناسی نقاط قوت و ضعف این طرح در حال برگزاری است و امید داریم در آینده با قوت بیشتری صورت گیرد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی