گردشگری می‌تواند مبنای توسعه کشور باشد


گردشگری می‌تواند مبنای توسعه کشور باشد

عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندرعباس همانطور که در بخش بار مرکز ثقل صادرات و واردات کشور است در سفرهای دریایی نیز مرکز ثقل همه استان‌های ماست.

عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندرعباس همانطور که در بخش بار مرکز ثقل صادرات و واردات کشور است در سفرهای دریایی نیز مرکز ثقل همه استان‌های ماست.

به گزارش ایسنا، هادی حق شناس در آیین تجلیل از خادمان سفرهای دریایی نوروز 98 در سراسر کشور، اظهار کرد: از بنادر و دریانوردی هرمزگان تشکر می‌کنم که میزبانی این مراسم که هرساله در تهران برگزار می‌شد را بر عهده گرفتند.

وی افزود: سال را در حالی آغاز کردیم که سیل در استان‌های شمالی و جنوبی کشور جاری بود و این باعث کاهش سفرهای دریایی شد که البته به موازات آن شاهد افرایش رشد گردشگری دریایی در هرمزگان بودیم، سازمان بنادر در رونق گردشگری دریایی موفق بوده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: 6 میلیون و 200 هزار گردشگر دریایی در نوروز 98 داشتیم، که شاهد رشد 9 درصدی در این بخش بودیم، از 45 پایانه شمال و جنوب کشور همه فعال بودند و در جنوب کشور از 20 نقطه سرزمین اصلی به 10 نقطه از جزایر تردد داشتیم.

حق شناس افزود: 590 هزار خودرو در طی 20 روز از سرزمین اصلی به جزایر قشم و کیش منتقل شد، عنصر اعتمادی که در برخی بخش‌ها کم می‌بینیم در بخش گردشگری دریایی افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: طبیعی است که تا چند سال گذشته اسم وقتی بندر بر سر زبان ها می‌آمد مردم به یاد بار می‌افتادند اما در چند سال گذشته سفرها و تفریح‌های دریایی برای مردم تداعی می‌شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: طبق آمار جهانی هر گردشگر دریایی هزار 500 دلار در هر سفر به کشورهای آسیایی هزینه می‌کند، اگر امکاناتی که در جزایر ایران است نبود بسیاری از گردشگران به کمشورهای دیگر کشیده می‌شدند، در بسیاری کشورها رونق گردشگری باعث رونق اقتصادی و اشتغال شده است.

حق شناس افزود: گردشگری می‌تواند مبنای توسعه کشور باشد و بر همین اساس وجوه بسیاری برای کسانی که می‌خواهند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند به خصوص در جنوب کشور واگذار کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آثار گردشگری دریایی تنها اقتصاد نیست، بلکه به اعتماد به نفس، تجربه، دانش و شادابی مردم اضافه می‌شود که همه این‌ها سرمایه اجتماعی جامعه است و عنصر شادی در سرمایه اجتماعی مهم‌تر از سرمایه‌های اقتصادی است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: بندرعباس همانطور که در بخش بار مرکز ثقل صادرات و واردات کشور است در سفرهای دریایی نیز مرکز ثقل همه استان‌های ماست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...