20 دستگاه داخلی در حوزه علوم پزشکی اختراع و تولید شده است / سه اختراع در شیراز


20 دستگاه داخلی در حوزه علوم پزشکی اختراع و تولید شده است / سه اختراع در شیراز

شجاعی گفت: در حوزه پزشکی قانونی بیش از 20 دستگاه تولید ملی بدون نمونه خارجی اخراع و تولید شده است که برخی از کشورها متقاضی خرید آن هستند، سه اختراع در شیراز اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احمد شجاعی» امروز (چهارشنبه ۴ اردیبهشت) در سی و هفتمین همایش فصلی مدیران پزشکی قانونی سراسر کشور در شیراز با موضوع «مدیریت منابع در پزشکی قانونی» مسئولیت به معنی خدمت است، گفت: نباید بعد از ۴۰ سال با وجود منابع طبیعی، مالی و انسانی به نقطه ای برسیم که دست جلوی دشمن دراز کنیم و آنها تحریم کنند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه ما باید به جایی می رسیدیم که قدرت تحریم آنها را داشته باشیم، افزود: ما در صنایع دفاعی با مدیریت واحد و دلسوز به خودکفایی رسیدیم که این نشان می دهد مشکلات ما در ضعف مدیریت است که به جای خدمت به پست اهمیت داده شده است.

وی بیان کرد: باید کارهای حاکمیت مانند قضاوت کارهای مردمی نیست، به دست متخصص باشد، اما باید مابقی کارها باید به مردم واگذار شود، خیلی از کارها مردمی است حتی بهداشت و درمان را می تواند به مردم سپرد.

شجاعی با اشاره به جایگاه ویژه پزشکی قانونی فارس در کشور، یادآور شد: پزشکی قانونی با وجود تمام سختی ها عملکرد خوبی داشته است، در بحث ژنتکی ۵۰ هزار نمونه از مجرمان سابقه دار با همکاری اداره زندان ها تهیه شد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تاکید کرد: سال رونق تولید است و بر همین اساس جلساتی تشکیل شده تا در این بخش تیز شعار سال را محقق سازیم، در این حوزه بیش از ۲۰ دستگاه تولید ملی بدون نمونه خارجی اخراع و تولید شده است که برخی از کشورها متقاضی خرید آن هستند.

وی با اشاره به سیل اخیر، اظهار کرد: پزشکی قانونی در بحران ها بدون چشمداشتی وظیفه خود را انجام داد، در جاهایی که بانک اطلاعاتی دارد جرم تا ۳۰ درصد کاهش می یابد.

شجاعی در مورد دستگاه های تولید ملی می توان کالبدشکافی مجازی اشاره کرد و افزود: این دستگاه ابتکار داخلی است که سه اختراع نیز در شیراز اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به استفاده از پزشکی قانون در برخی از پروندهوای غیر ضروری، بیان کرد: ۲ هزار و ۵۹۵ ردیف در اختیار افراد است و ۲۴ درصد تکمیل و ۷۶ درصد بدون تکلیف است که نشان از کمبود نیروی انسانی در سازمان است، اخیرا ۲۰۰ نفر مجوز استخدام صادر شده که یک صد نفر نیروهای تخصصی هستند و که فارس هم جذب نیرو داشته است.

پایان پیام/588

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها