100 دستگاه خودرو بخش کشاورزی در کنترل سیلاب سیستان مشارکت دارند


100 دستگاه خودرو بخش کشاورزی در کنترل سیلاب سیستان مشارکت دارند

زاهدان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 100 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین بخش کشاورزی این استان در کنترل سیلاب سیستان مشارکت دارند.

غلام حیدر زورقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از روزهای آغازین ورود سیلاب به دشت سیستان مدیریت جهاد کشاورزی پنج شهرستان حوزه سیستان، مجری طرح انتقال آب با لوله با تمامی پیمانکاران، نیروها و ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک به طور شبانه روزی به هماهنگی ستاد مدیریت بحران برای مهار سیلاب بسیج شدند.
وی افزود: مشارکت در حفاظت از کانال های آبیاری، کنترل دایک رودخانه های اصلی به منظور جلوگیری از ورود سیلاب به مزارع، روستاها و تاسیسات از عمده فعالیت های نیروهای بخش کشاورزی در کنار سایر ارگانها و نهادها بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از 100 حوضچه بتنی نیز توسط مجری طرح انتقال آب با لوله دشت سیستان در اختیار ستاد مدیریت بحران شهرستانهای حوزه سیستان قرار گرفته است.
وی بیان کرد: ماشین آلات و پیمانکاران پروژه دشت سیستان در بستن دایک تخریب شده نیاتک مشارکت داشته و خدمات بسیاری ارائه کردند.
به گزارش ایرنا سیلاب های غیر قابل کنترل افغانستان از اواخر اسفند سال گذشته در منطقه سیستان جاری شده است.
این سیلاب ها پس از بارندگی های هفته گذشته در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و آب شدن برف های کوههای هندوکش در بالا دست این رودخانه از جمعه شب سیلاب شدت بیشتری گرفته است.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.
7316**3213

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان