سرمازدگی باغ های قزوین به شدت و گستردگی پارسال نیست


سرمازدگی باغ های قزوین به شدت و گستردگی پارسال نیست

قزوین - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: براساس گزارش های اولیه، سرمازدگی هفته اخیر در سطح باغ های استان به شدت و گستردگی سال قبل نیست.

قدرت الله مهدیخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در خصوص سرمازدگی هشدارها و توصیه های لازم به کشاورزان استان ارایه شده بود با این حال بخشی از خسارات از این نوع، قابل پیشگیری نیستند، افزود: خسارت سرمازدگی و برف هفته جاری در باغ ها و مزارع استان توسط کارشناسان جهاد کشاورزی و بیمه در حال ارزیابی و بررسی است.
وی خاطرنشان کرد: البته براساس گزارش های اولیه دریافتی، خوشبختانه شدت سرمازدگی باغ ها و مزارع مانند فروردین ماه سال گذشته گسترده نبوده است.
این مسئول با بیان اینکه بیشترین باغ های مثمر استان قزوین به محصول انگور اختصاص دارد،گفت: خسارت های وارد اگر به باغ های انگور وارد شده باشد به دلیل ویژگی بازیابی این محصول بخشی از آنها قابل جبران خواهد بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین یادآور شد: براساس گزارش های اولیه در پی کاهش شدید دما و بارش برف طی هفته جاری به بخشی از باغ های تاکستان، آوج و الموت شرقی و طارم سفلی خسارت وارد شده است.
سرمازدگی سال قبل 1800 میلیارد تومان به باغ ها و مزارع استان قزوین خسارت وارد کرد.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار اراضی کشاورزی اعم از باغی و زراعی است.
3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی