در مورد کمک های اولیه برای نوزاد چه می دانید؟ تا چه حد باید کمک های اولیه برای نوزاد را یاد بگیرید؟ این یک ایده خوب است که یک جعبه کمک های اولیه برای نوزاد تهیه کنید و آنرا در دسترس خود قرار دهید و چگونگی استفاده از ابزار آن را یاد بگیرید. در این مقاله از بخش سلامت کودک روژان به بررسی کمک های اولیه برای نوزاد می پردازیم.

جعبه کمک های اولیه برای نوزاد

کمک های اولیه برای نوزاد

جعبه کمک های اولیه باید حاوی:

دما سنج برای نوزاد اسپری بینی قطره نوزاد ناخن گیر نوزاد شانه نوزاد شربت استامینوفن ( اسن دارو را اگر برای اولین بار استفاده می کنید حتما با پزشک مشورت کنید.) پنبه اطلاعات اورژانس از جمله شماره پزشک کودک، نزدیک ترین اورژانس

می توانید جعبه کمک های اولیه نوزاد را به صورت آنلاین سفارش دهید زیرا تمام این موارد را شامل می شود.

کمک های اولیه برای نوزاد و اورژانس پزشکی برای نوزاد

ممکن است که بخواهید قبل از این که نوزاد به دنیا بیاید در کلاس کمک های اولیه برای نوزاد شرکت کنید. حتی اگر قبل از این مورد نیز زایمان داشته اید و تجربه بزرگ کردن نوزاد را دارید باز هم در این کلاس ها شرکت کنید. این کلاس ها را در مرکز بهداشت یا بیمارستان نزدیک به منزل تان جستجو کنید.

در این کلاس علائم اورژانسی را خواهید آموخت. بسیار مهم است که این کلاس ها را دنبال کنید و کمک های اورژانسی را یاد بگیرید. علائمی که باید به آن ها توجه کنید عبارتند از :

نوزاد به سختی نفس می کشد. علائم سخت تنفس کردن نوزاد عبارت است از: به سرعت یا نا منظم نفس کشیدن ایجاد رنگ آبی در صورت به نظر می رسد که به سختی هوا را به داخل می کشد تنفس او همراه با صدا خواهد بود. باز شدن سوراخ بینی مشاهده خون در استفراغ یا مدفوع نوزاد تشنج در نوزاد دمای معقد نوزاد ۳۸ درجه سانتی گراد یا بیشتر از این دما

جعبه کمک های اولیه برای نوزاد

دیگر نگرانی اورژانسی مشاهده شده در نوزاد:

اگر هر کدام از موارد زیر را در نوزاد خود مشاهده کردید حتما متخصص کودک را در جریان بگذارید:

اسهال و استفراغ مکرر عدم شیر خوردن در چند وعده غذایی ایجاد دانه هایی بر روی پوست که از بین نمی روند سرما خوردگی که از بین نمی رود و شدت می یابد کم آبی، که می توانید آن را از ادرار نکردن نوزاد تشخیص دهید. زردی ( ایجاد زردی در پوست و سفیدی چشم)

با پزشک متخصص در مورد هر نگرانی که احساس می کنید صحبت کنید و هر تغییری را که مشاهده می کنید او را در جریان بگذارید.

جعبه کمک های اولیه برای نوزاد

چگونه نوزاد را به خواهر و برادرهایش معرفی کنیم؟

بچه های بزرگ تر شاید برای دیدن نوزاد هیجان زده باشند یا نسبت به عضو جدید خانواده عصبانیت و حسادت از خود نشان دهند. بعضی از والدین به بچه های بزرگتر هدایایی می دهند و می گویند که این را نوزاد جدید برایشان آورده است. می توانید هم مراقب نوزاد خود باشید و هم به طور همزمان به بچه های دیگر توجه داشته باشید.

وقتی در خانه هستید و در حال بهبودی بعد از زایمان، می توانید به بچه های بزرگتر برای گرفتن جشن به مناسبت تولد نوزاد جدید وظیفه ای محول کنید. یا مکانی امن برای نگه داری نوزاد توسط خواهر یا بردارهایش در نظر بگیرید.

اگر قرار است که اتاق نوزاد با دیگر بچه ها مشترک باشد یا اتاق آن ها به اتاق نوزاد تبدیل شود از قبل با آن ها صحبت کنید و آن ها را آماده این کار کنید.

اگر قرار است که نوزاد با دیگر بچه ها هم اتاق شود با آن ها در مورد این تغییرات صحبت کنید و از آن ها برای تغییر دکوراسیون و جای خواب نوزاد نظر و کمک بخواهید.

جعبه کمک های اولیه برای نوزاد

نوزاد را به حیوان خانگی معرفی کنید:

اگر سگ یا گربه در خانه دارید، ممکن است که آن ها متوجه تغییرات شما در طول بارداری یا زمانی که برای زایمان آماده می شوید شده باشند.

اجازه دهید که حیوانات خانگی وسایل نوزاد جدید را ببینند. برای آن ها صدای بچه پخش کنید تا با صدای نوزاد آشنا شوند.

بعد از تولد نوزاد بعضی از وسایل کودک را بیاورید تا بو بکشند مثل پتو یا لباس نوزاد. این کار باعث می شود که بعد از این که نوزاد را به خانه آورید بتوانند او را بشناسند.

بسیار مهم است که در مراحل و روزهای اول بعد از تولد نوزاد مراقب برخورد نوزاد و حیوان خانگی باشید. هرگز نوزاد خود را با حیوان خانگی تنها نگذارید. ممکن است که حیوان خامگی در مورد عضو جدید خانواده احساس امنیت نکند.

اگر حیوان شما خیلی رابطه دوستانه برقرار می کند یا عصبی است سعی کنید راهی پیدا کنید که توجه او نسبت به نوزاد را کمتر کنید. این کار باعث می شود که کمتر حسودی کند.

کی می توانید به همراه نوزاد با هواپیما مسافرت بروید؟

مسافرت به همراه نوزاد تازه متولد شده توصیه نمی شود زیرا آن ها هنوز سیستم ایمنی قوی ندارند. اما بالاخره ممکن است که لازم باشد این کار انجام شود پس حتما به نوزاد دستکش بپوشانید و نزدیک فردی که به نظر بیمار می رسد ننشینید. توجه کنید که بچه های یک ماهه یا کمتر نیاز به گواهی دکتر برای پرواز دارند.