محله جهانشهر کرج


محله جهانشهر کرج منطقه هشت یکی از محله‌های شهر کرج در استان البرز ایران است.جهانشهر از شمال محدود به حاجی‌آباد است و از غرب محدود به کوی کارمندان شمالی از جنوب محدود به محله چهارصددستگاه و از شرق نیز به بلوار طالقانی شمالی محدود است. نام جهانشهر برگرفته از نام جهان همسر محمد صادق فاتح […] نوشته محله جهانشهر کرج اولین بار در جاهای دیدنی ایران....

محله جهانشهر کرج منطقه هشت یکی از محله‌های شهر کرج در استان البرز ایران است.جهانشهر از شمال محدود به حاجی‌آباد است و از غرب محدود به کوی کارمندان شمالی از جنوب محدود به محله چهارصددستگاه و از شرق نیز به بلوار طالقانی شمالی محدود است. نام جهانشهر برگرفته از نام جهان همسر محمد صادق فاتح مؤسس محله جهانشهر است.در قدیم جهانشهر دارای باغ‌های فراوانی بوده که در طی ۵۰ سال اخیر با ساخت و سازهای بیشماری روبرو شده و بسیاری از این باغات رو به ویرانی رفته‌اند. یکی از معروفترین افرادی که باغ‌های زیادی در جهانشهر داشته و باغ‌هایش اکنون رو به ویرانی است، محمد صادق فاتح است.
از مکان‌های مهم جهانشهر می‌توان به پارک تنیس جهانشهر، باشگاه پینت بال جهانشهر، باغ خانواده (پیست دوچرخه سواری) جهانشهر و همچنین باشگاه میلاد اشاره نمود. دو بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مدنی و بیمارستان کسری ودفتر هفته نامه نوین نیز در جهانشهر واقع هستند.

مسجد اصلی جهانشهر مسجد رسول اکرم نام دارد و در ابتدای خیابان فرمانداری واقع است.از ادارات و مؤسسات واقع در جهانشهر می‌توان استانداری البرز، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، اداره دارایی کرج و هلال احمر نام برد. هفته‌نامه نوین نیز در جهانشهر واقع می‌باشد.به این ترتیب جهانشهر به دلیل نزدیکی به مرکز شهر پرامکانات‌ترین محله کرج به حساب می‌آید.

رزرو تورهای مسافرتی در لست تورز و توریاب:

ادارات و مؤسسات دولتی
فرمانداری کرج
اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج
اداره دارایی شهرستان کرج
سازمان فنی و حرفه‌ای
محل احداث ساختمان مرکزی شهرداری کرج
جمعیت هلال احمر شهرستان کرج
مؤسسات و شرکت‌های غیردولتی
مراکز بهداشتی و درمانی
بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مدنی
بیمارستان کسری
مرکز توانبخشی جامع شهدای کرج
کلینیک چشم‌پزشکی نور دیدگان

پارکها و اماکن فرهنگی، ورزشی و تفریحی
پارک خانواده
پارک تنیس
پارک بانوان
پارک میدان شهید مدنی (شیر خورشید)
باشگاه میلاد

مسجد و اماکن مذهبی
مسجد رسول اکرم (ص)
مسجد امام رضا (ع)
حسینیه قمر بنی هاشم (ع)
مسجد جامع حاجی‌آباد

محله جهانشهر کرج
محله جهانشهر کرج

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟