پیام رسان های خارجی قابل اتکا نیستند


پیام رسان های خارجی قابل اتکا نیستند

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی فضای مجازی با محکوم دانستن رفتار اخیر اینستاگرام نسبت به مسدود کردن صفحات برخی مقامات ایرانی گفت: پیام‌رسان‌های خارجی برای مردم قابل اتکا نیستند.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، ابوالحسن فیروزآبادی‌ امروز- چهارشنبه- افزود: شورای عالی فضای مجازی در بیانیه خود به این موضوع اشاره کرد که مردم باید توجیه شوند زیرا آنها نمی‌توانند کارهای جدی خود را بر بستر پیام‌رسان‌های خارجی‌ انجام دهند که یک طرفه نسبت به فیلتر کردن برخی از صفحات - فقط به دلیل شکل ظاهری لوگوی آن صفحات- اقدام می‌کنند.
وی با یادآوری این که این پیام‌رسان‌های خارجی برای مردم قابل اتکا نیستند، تصریح کرد: بحث ما این است که حتما باید پیام‌رسان ملی شکل گیرد؛ البته این کار سخت است ولی در آینده نزدیک انجام می شود.
دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره عکس‌العمل ایران در قبال اینستاگرام افزود: این رفتار اینستاگرام را محکوم می‌کنیم؛ فعلا محدودسازی آن در دستور نیست.
فیروزآبادی‌ با یادآوری این که روبینو جایگزینی برای اینستاگرام است، بیان کرد: پیام‌رسان‌ مشابه اینستاگرام در داخل کشور وجود دارد؛ البته مردم هم باید استقبال کنند و پیام‌رسان‌های داخلی هم چنان قدرتی داشته باشند.
وی درخصوص این نکته که تجربه فیلترینگ تلگرام با هدف کوچ دادن به پیام‌رسان‌های داخلی ناموفق بود، عنوان کرد: در حال حاضر فقط از مردم دعوت می کنیم.
به گزارش ایرنا، اینستاگرام در هفته های اخیر صفحات فرماندهان سپاه پاسداران را با استناد به سیاست آمریکا مبنی بر قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی مسدود کرده است.
سیام*3061** 1336

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی