افزایش 3 برابری بارش‌ها در سمنان


افزایش 3 برابری بارش‌ها در سمنان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از افزایش 193 درصدی افزایش بارش‌ها در سال آبی‌جاری در مقایسه با سال آبی قبل خبر داد.

ایرج حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: میزان بارندگی و بارش باران و برف در سال آبی ۹۷ – ۹۸ (از ابتدای مهرماه سال گذشته تا سوم اردیبهشت ماه جاری) در مقایسه با مدت مشابه سال آبی ۹۶ -۹۷، به میزان ۱۹۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: مجموع بارش‌های ثبت شده در سال آبی ۹۷ -۹۸ (از ابتدای مهرماه سال گذشته تا سوم اردیبهشت ماه جاری) در ۱۰ ایستگاه باران سنجی استان سمنان، ۱۵۵.۲ میلی متر بوده است، میزان بارش ثبت شده در مدت مشابه سال آبی ۹۶- ۹۷، حدود ۵۲.۹ میلیمتر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های بنکوه، خیرآباد، ده صوفیان، دانشگاه آزاد، آستانه، جهارده، بسطام، مجن، بیارجمند و طرود از جمله ۱۰ ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف استان سمنان هستند که ایستگاه‌های بیارجمند شاهرود با ۵۱۶ درصد افزایش، ده صوفیان شهمیرزاد با ۲۵۴ درصد افزایش و مجن شاهرود با ۱۷۳ درصد افزایش بیشترین میزان میزان باران ثبت شده در سال آبی جاری، در مقایسه با سال آبی گذشته را داشته‌اند.

حیدریان اظهار کرد: کمترین میزان افزایش بارندگی در سال آبی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل، مربوط به ایستگاه‌های جهارده با ۱۳۹ درصد افزایش، آستانه با ۱۲۰ درصد افزایش و ایستگاه بسطام شاهرود با ۱۰۵ درصد افزایش بوده است.

وی همچنین از افزایش ۶۷ درصدی میزان بارندگی در استان سمنان در مقایسه با میانگین دراز مدت خبر داد و گفت: میزان بارش ثبت شده در استان سمنان در میانگین دراز مدت حدود ۹۳ میلی متر بوده است که این میزان در سال‌جاری حدود ۶۷ درصد افزایش پیدا کرده است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی