دستاورد محققان دانشگاهی در زمینه تصفیه پساب‌های صنعتی ثبت اختراع شد


دستاورد محققان دانشگاهی در زمینه تصفیه پساب‌های صنعتی ثبت اختراع شد

«تخریب اتیل بنزن با تیتانیا/ سیلیکای دوپ شده» توسط محققان پردیس علوم و فناوری‌های نوین و دانشکده شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه ثبت اختراع شد.

به گزارش ایسنا، داوود معروفی، مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: اختراع «تخریب اتیل بنزن با تیتانیا / سیلیکای دوپ شده» توسط دکتر نرجس کرامتی عضو هیات علمی پردیس علوم و فناوری‌های نوین، ندا شیرزاد طاقانکی دانش آموخته کارشناسی ارشد از دانشکده نانوفناوری، دکتر محسن مهدی پور قاضی عضو هیأت علمی دانشکده شیمی، نفت و گاز و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در اداره کل ثبت اختراعات کشور به شماره ۹۸۱۶۶ به ثبت رسید.

کرامتی در توضیح این اختراع گفت: در این اختراع، برای اولین بار دی اکسید تیتانیوم اصلاح شده از طریق دوپ همزمان با گونه‌های فلز و نافلز (مس و نیتروژن) بر پایه مزوپور سیلیکا به فرم آئروژل به روش سل-ژل و در فشار محیط، سنتز و برای تخریب آلاینده اتیل بنزن به کار برده شد.

وی افزود: از مزایای این روش می‌توان به استفاده از پیش‌ماده ارزان قیمت برای سیلیکا (سدیم سیلیکات)، عدم نیاز به تجهیزات خاص و گران قیمت برای سنتز به دلیل استفاده از فرآیندهای سل- ژل و خشک‌سازی آئروژل در فشار محیط، همچنین دستیابی به ساختار بلوری از تیتانیا و مساحت سطح بالا از فتوکاتالیست اشاره کرد.

از این محصول می‌توان برای تصفیه پساب‌های صنعتی و تبدیل آنها به مواد کم خطرتر مانند دی اکسید کربن و آب با فرایند فتوکاتالیستی استفاده کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا