ماموریت جنگنده های «F-35A» در خاورمیانه + عکس


ماموریت جنگنده های «F-35A» در خاورمیانه + عکس

جنگنده های «F-35A» برای نخستین ماموریت خود در خاورمیانه در پایگاه نظامی امارات فرود آمدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از لوما نیوز، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: جنگنده های آمریکایی« F-35A» در اولین ماموریت خود به پایگاه هوایی «الظفریه» در امارات رسیدند تا در منطقه عملیاتی فرماندهی مرکزی آمریکا فعالیت کنند.

فرماندهی مرکزی اعلام کرد: جنگنده های « F-35A» با ترکیب قابلیت پیشرفته پنهان کاری و جدیدترین فنآوری تسلیحاتی، توانایی عملیاتی بیشتری را فراهم می کند.

جنگنده F-35A پیشرفته ترین هواپیمای جنگنده در جهان به شمار می آید و جنگنده چندمنظوره نسل پنجم به شمار می آید. شرکت لاکهید ماریتن، جدیدترین نسل جنگنده ها را به عنوان یک هواپیمای پنهان کار، تک سرنشین و تک موتوره تولید کرده است. شرکت لاکهید این جنگنده را علاوه بر ارتش آمریکا، اخیرا برای رژیم صهیونیستی نیز فرستاده است. جنگنده F-35A توانایی نشست و برخاست متعارف را دارد و به پشتیبانی لجستیکی کمتری نیاز دارد. این جنگنده نسبت به جنگنده های دیگر در عملیات های زمینی موثرتر خواهد بود.

تولید این جنگنده ها را می توان پرهزینه ترین جنگنده در نوع خود در جهان دانست، چرا که هزینه آن به یک تریلیون دلار رسیده است. این جنگنده می تواند بدون شناسایی شدن از رادارها عبور کند و به هدف برسند، به طوری که در 22 می 2018 رژیم صهیونیستی، برای نخستین بار در یک حمله نظامی از این جنگنده ضد مواضع سوریه استفاده کرده است.

آمریکا قصد دارد تا جنگنده F-35A را جایگزین F-16 و A-10 کند، زیرا شرکت لاکهید این جنگنده پرکاربردترین مدل از سرسری جنگ های F-35 می داند. نخستین پرواز این جنگنده در سال 2016 میلادی بوده است.

ماموریت جنگنده های «F-35A» در خاورمیانه + عکس44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس