کنگره موظف است فرآیند استیضاح علیه «ترامپ» را آغاز کند


کنگره موظف است فرآیند استیضاح علیه «ترامپ» را آغاز کند

کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری برای انتخابات 2020 از کنگره خواست تا فرآیند استیضاح را علیه رئیس جمهوری این کشور آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «اسپوتنیک»، «الیزابت وارن» که پیش از این اعلام کرده بود کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری برای انتخابات 2020 خواهد بود از کنگره خواست تا فرآیند استیضاح را علیه «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری این کشور آغاز کند.

وارن با اشاره به شدت سوء عملکرد ترامپ که در گزارش «رابرت مولر»،بازرس ویژه پرونده «راشاگیت» به آن اشاره شده است خواستار چنین اقدامی شد.

سناتور نماینده «ماساچوست» در پیام توئیتری خود در این باره نوشت: «شدت سوء عملکرد ترامپ،مقامات هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه را موظف می کند تا اختلافات سیاسی را کنار گذاشته و به وظیفه قانونی خود عمل کنند.این بدان معنی است که کنگره باید فرآیند استیضاح علیع رئیس جمهوری آمریکا را آغاز کند.»

همچنین به گفته وارن،این گزارش ثابت می کند که روسیه با هدف کمک به ترامپ در انتخابات 2016 دخالت کرده است و نشان می دهد که آقای رئیس جمهور مانع انجام تحقیقات شده است.

او به بخشی از این گزارش اشاره کرد که در آن مولر نوشته بود،کنگره این اختیار را دارد تا از استفاده سودجویانه آقای رئیس جمهور از قدرتش جلوگیری کرده و از یکپارچگی وزارت دادگستری حمایت کند.

در پیام توئتیری کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری در انتخابات 2020 آمده است : «بی توجهی به تلاش های مکرر ترامپ برای مانع شدن از تحقیقات در مورد رفتارهای اشتباه او،آسیب بزرگی را به کشور ما خواهد زد و این پیام را به رئیس جمهوری کنونی و روسای جمهوری آینده خواهد داد تا برای سوء استفاده از قدرت خود به شیوه های مشابه آزاد هستند.»

گفتنی است،تنها دو رئیس جمهوری آمریکا یکی «اندرو جانسون» (1868) و دیگری «بیل کلینتون»(1998) در طول تاریخ 242 ساله آمریکا استیضاح شده اند که البته هر دو در مجلس سنا تبرئه شده و در قدرت باقی ماندند.

فرآیند استیضاح علیه پرزیدنت «ریچارد نیکسون» نیز در فوریه 1974 آغاز شد اما او قبل از اینکه این استیضاح به رای مجلس نمایندگان گذاشته شود،استعفا داد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش کاپیتان استقلال به توهین زشت به پلیس