راهپیمایی مسلمانان دانمارک در اعتراض به «اهانت قرآن کریم»


راهپیمایی مسلمانان دانمارک در اعتراض به «اهانت قرآن کریم»

شماری از مسلمانان در اعتراض به اهانت حزب تندرو راستگرای دانمارک به قرآن کریم، راهپیمایی اعتراض آمیز را در کپنهاک برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مصر العربیة، اقلیت مسلمان در دانمارک روز گذشته(جمعه 30 فروردین) راهپیمایی را در اعتراض به اهانت سیاستمدار تندروی قرآن کریم از میدان «بلاگاردس بلادس» به سمت میدان شهرداری کپنهاگ برگزار کردند.

معترضان در این راهپیمایی که به دعوت 24 سازمان مدنی از جمله «وقف دینی ترکی دانمارکی»، «جمعیت اسلامی دانمارک» و «اتحادیه بین المللی دمکرات ها» برگزار شد، با دردست داشتن قرآن هایی خواستار احترام به قرآن کریم و کتابهای مقدس شدند.

معترضان پس از رسیدن به میدان شهرداری کپنهاک، افراط گری و اهانت به کتاب مقدس را محکوم کردند، سپس بدون وقوع هیچ حادثه خشونت بار متفرق شدند.

در حمایت از این راهپیمایی، تعدادی از سازمان های مدنی، بیانیه ممنوعیت اهانت به کتاب های مقدس در دانمارک و بازگرداندن قانون «اهانت به اعتقادات» را که دو سال پیش اجرای آن در دانمارک متوقف شد، امضا کردند.

پلیس دانمارک برای برگزاری این راهپیمایی تدابیر امنیتی گسترده ای را اتخاذ کرد، این درحالی است که «راسموس پالودان» سیاستمدار راستگرای تندرو دانمارکی برگزاری هرگونه فعالیت و تظاهرات در کپنهاک تا 23 آوریل را ممنوع اعلام کرد.

پالودان یکشنبه گذشته ، نسخه هایی از قرآن کریم را در میدان منطقه نوربرو در کپنهاک که شمار زیادی از مسلمانان در آن سکونت دارند، پرتاب کرد.

روزنامه دانمارکی «اکسترا پلادیت» گزارش داد: این اقدام پالودان دراعتراض به ادای نمازجمعه مسلمانان دربرابر ساختمان پارلمان دانمارک انجام گرفت.

یک گروه از جوانان دانمارکی در اعتراض به این اقدام تحریک آمیز به پرتاب سنگ به سمت هواداران این حزب تندرو اقدام کردند و سطل های آشغالی را به آتش کشیدند. در همین هنگام نیروهای پلیس به شلیک گاز اشک آور و دورکردن پالودان از این مکان اقدام کردند و از شهروندان دانمارکی نیز خواستند که از این میدان دور شوند.

در 22 مارس گذشته نیز پالودان به آتش زدن نسخه ای از قرآن کریم در برابر جمعی از نمازگزاران در برابر ساختمان پارلمان که در روز جمعه برای محکومیت کشتار دو مسجد در نیوزلند با مجوز قانونی گردهم جمع شده بودند، اقدام کرد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!