تشکیل شعب تخصصی قضایی برای برخورد با متعرضان به حوزه میراث فرهنگی


تشکیل شعب تخصصی قضایی برای برخورد با متعرضان به حوزه میراث فرهنگی

کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گزارشی از قوه قضاییه خواست برای محاکمه متجاوزان به حوزه های میراث فرهنگی و برخورد قاطع با متخلفان، شعب تخصصی تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گزارشی از قوه قضاییه خواست برای محاکمه متجاوزان به حوزه های میراث فرهنگی و برخورد قاطع با متخلفان، شعب تخصصی تشکیل دهد.

«داوود محمدی» در این باره گفت: شناسایی و محاکمه متخلفان و مجرمان در حوزه های مختلف میراث فرهنگی به خصوص متخلفان سازمان یافته توسط قوه قضائیه می تواند گامی موثر در جهت کاهش اینگونه جرائم باشد.

وی تصریح کرد: قطعا با این اقدام به جای قوه قضائیه و البته تحت نظر کامل سازمان میراث فرهنگی، وضعیت فعلی بهبود خواهد یافت و از میزان جرائم این حوزه کاسته خواهد شد.

در این باره «حسین اربابی» با استقبال از پیشنهاد کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد شعب تخصصی برای محاکمه متجاوزان به حرائم میراث فرهنگی و برخورد قاطع با متخلفان، از ملزومات و ضرورتهای صیانت از اینآثار کهن و هویت ایران زمین است.

معاون سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی یادآور شد: پیشنهاد سازنده کمیسیون اصل 90 را پیشتر سازمان میراث نیز مطرح کرده بود که امیدوارم این بار با تاکید به جای مجلس شورای اسلامی زمینه اجرا شدن آن فراهم شود.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی