حرکت تاریخ به سمت مهدویت/انتظار منجی مربوط به همه انسان های آزاده


حرکت تاریخ به سمت مهدویت/انتظار منجی مربوط به همه انسان های آزاده

آیت الله فرحانی با اشاره به اینکه تاریخ به سمت مهدویت حرکت می کند، گفت: هرجا از مسیر تقوا دور شدیم، دچار مشکل می شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، جشن بزرگ نیمه شعبان با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله فرحانی، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، مدیر بنیاد مهدویت کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار، بخشدار و مسئولان ارشد نظامی و انتظامی شهرستان دنا معاون سیاسی استاندار و با استقبال جمع کثیری از مردم روستای کتا در حسینه این روستا برگزار شد.

آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی در این آئین ضمن خیر مقدم حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، گفت: بشر، در انتظار انسانی بزرگ که خلاصه انبیا و رسل است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بشر باید در انتظار چنین انسانی بماند، به بیان مطالبی پیرامون مهدویت و انتظار پرداخت و اظهار داشت: مهدویت و انتظار منجی مختص شیعیان و مسلمانان نبوده و مربوط به همه انسان های آزاده جهان است.

وی از همه کسانی که در برپایی آئین جشن نیمه شعبان در این روستا مشارکت داشتند تقدیر و تشکر کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این آئین، گفت: توفیق پیدا کردیم در جلسه ای منتصب به استاد بزرگ شیعه، استاد سید کرامت الله ملک حسینی (رضوان الله تعالی علیه) به دعوت فرزند بزرگ تر ایشان آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی حضور پیدا کنیم.

آیت الله عبدالکریم فرحانی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جشن، با اشاره به اعتقاد به منجی در کتاب زبور، یادآور شد: در این کتاب آمده:« متوسلان به خداوند وارث زمین خواهند شد و برای وارثان زمین چهار ویژگی بیان کرده است».

وی با بیان اینکه انتظار منجی در تورات، زبور و انجیل وجود دارد و مطرح شده، اظهار داشت: در آئین زرتشت و در‌کتاب «جاماسب نامه» حرکت امام زمان از مکه به سمت ایران آمده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در آئین هندوها نیز آمده که سرانجام دنیا به کسی برگردد که خدا از دوست دارد و از بندگان خوب او باشد، برهمایی ها نیز به نو شدن دنیای کهنه اشاره می کنند و می گویند فردی به نام صاحب که راهنمای دنیای جدید باشد، ظهور خواهد کرد.

آیت الله فرحانی با اشاره به اینکه مهدویت، آمدن منجی و اصلاح بشریت جهان شمول است، یادآور شد: در روایات انتظار آمده« کسی که منتظر ظهور منجی باشد مثل کسی است که در جنگ در کنار رسول الله شرکت کرده» و در برخی روایات آمده شبیه کسی است که در خیمه با امام زمان زندگی می کند و یا اینکه در جنگ در کنار رسول الله شهید شده است».

وی با بیان ایکه شیعه می گوید مصلح و منجی ما زنده است و سایر ادیان می گویند می آید، ولی شیعه اعتقاد دارد منجی زنده است و باید با ایشان ارتباط برقرار کرد، اضافه کرد: شیعه می گوید این آفتاب پشت ابر است و بشر از بهره وجودی آن استفاده می کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نیمه شعبان مطابق روایات کمتر از شب قدر نسیت، گفت: در سخت ترین شرایط جنگی، کشور با ولایت، توسل ائمه و با رهبری امام راحل و بعد از ایشان رهبر معظم انقلاب اداره شد.

آیت الله فرحانی گفت: تاریخ به سمت مهدویت حرکت می کند و هرجا از مسیر تقوا دور شدیم، دچار مشکل می شویم.

شایان ذکر است، این آئین بیش از 40 سال است که در این روستا برگزار و یکی از مراسماتی بود که مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی پایه گذار آن بود و هم اکنون آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نیز ادامه دهنده آن بوده و هرساله برگزار می شود.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس