امروز ما به تربیت ابوذر و سلمان‌ها نیاز داریم


امروز ما به تربیت ابوذر و سلمان‌ها نیاز داریم

آیت‌الله مصباح یزدی گفت: واجب ترین کار امروز ما این است که باید با فکرهای ایده‌ال ابوذر و سلمان‌ها تربیت کنیم، ما باید دین را به خوبی فرا گرفته و آن را برای هدایت به دیگران انتقال دهیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله علامه مصباح یزدی به مناسبت مراسم گذامیداشت مقام استاد که در موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: امروز شرایط مطالعات علمی با گذشته متفاوت شده است.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: وجود برخی سرگرمی‌ها نظیر انواع مختلف رسانه‌ها تغییر سبک زندگی مردم و رفع کمبودهای آن با گذشته متفاوت شده است و همین امور بر مطالعات علمی افراد اثرگذار است.

رییس موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه زیاده طلبی در امور مادی و معنوی در وجود انسان وجود دارد، عنوان کرد: اگر زیاده طلبی از حد متعارف بگذرد برای انسان آفت می‌شود، اگر در کنار پیشرفت عوامل مادی پیشرفت معنوی هم داشتیم می‌توانستیم از موقعیت ها بهتر استفاده کرده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: واجب ترین کار امروز ما این است که باید با فکرهای ایده‌ال ابوذر و سلمان تربیت کنیم، ما در مقابل دشمن چه می‌توانیم انجام دهیم که خود دین را به خوبی فراگرفته و آن را به همه اقشار جامعه ارائه دهیم که زمینه هدایت آنان فراهم شود.

وی با بیان اینکه نسل امروز با گذشته بسیار متفاوت است، ابراز کرد: در گذشته اسباب گناه به راحتی فراهم نبود زمینه تدین آسان فراهم می شد فرزندان در خانواده‌های متدین از پدر و مادر نماز، روزه و عزارادای را می دیدند، امروز زندگی ما طور دیگری شده است و فرزندان ما به گونه دیگری رشد می کنند و عوامل اجتماعی آنها را به سمت و سوی دیگری سوق می‌دهد.

استاد حوزه علمیه افزود: شاید در بسیاری خانواده متدین فرزندان آنها شاید صرفا به نماز واجب یا روزه اکتفا کنند، توجه کنیم در فکر، اعتقاد و ارزش‌ها عوامل فساد برای نسل آینده ما خیلی بیش از سابق است بنابراین باید درباره برنامه‌هایی که رسانه‌های مجازی در اختیار نوجوانان ما می‌گذارند بسیار مراقب باشیم.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: گاهی شبهاتی مطرح می‌شود که بسیار جدی است، گاهی سوالات اهل علم نشان از شبهات عمیق بین مردم وجود دارد اگر این افراد مصلح جامعه باشند از آن جامعه چه انتظاری می توان داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید در برنامه‌ها تجدید نظری کرد تخصص را مطرح کرده و دنبال کنیم باید راه بهتری پیدا کنیم که در فرصت کمتر نتیجه بهتری بگیریم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج