طرح های راکد کشاورزی در خلخال فعال شدند


طرح های راکد کشاورزی در خلخال فعال شدند

اردبیل - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خلخال از راه اندازی و فعالیت دوباره پنج طرح راکد و تعطیل شده بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

بهبود علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای راه اندازی این طرح ها 120 میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید صورت گرفته که بخش مهمی از آن با ارائه تسهیلات بانکی و حمایت های مالی از صاحبان این واحدها تامین شده است.
وی با بیان اینکه چهار واحد بزرگ تولیدی بخش دام این شهرستان از جمله طرح های راکد دوباره فعال شده این شهرستان هستند، گفت: با این کار زمینه برای بازگشت دوباره واحدهای تولیدی و اشتغال زا به چرخه کار و تولید فراهم شد.
او اظهار داشت: سه واحد پرورش مرغ گوشتی 10 هزار ، 15 هزار و 60 هزار قطعه ای و یک واحد پرواربندی 300 راسی بره از جمله طرح های راکد و غیر فعال این شهرستان هستند که با سرمایه گذاری جدید و به کمک پرداخت تسهیلات بانکی و همچنین آورده مالکان این واحدها فعال شدند.
وی گفت: با هدف دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی نسبت به ترویج کشت محصولات کشاورزی کم آب بر ، جایگزینی ارقام باغی مقاوم در مقابل سرما و خشکسالی با بهره وری بالا و همچنین اصلاح نژاد دامی برای افزایش درآمد و کاهش هزینه دامداران اقدام کرده است.
علیزاده اظهار داشت: برای توسعه و ترویج کشت محصولات گلخانه ای در منطقه نیز در سال های اخیر با حمایت های مختلف از متقاضیان اجرای طرح ها با پرداخت تسهیلات بانکی سطح گلخانه های پرورش گل رز هلندی در خلخال از 4 هزار و 500 متر مربع قبلی به 15 هزار متر مربع و ظرفیت تولید یک میلیون و 500 هزار بوته گل در سال افزایش یافته است.
او افزود: با هدف ترویج فرهنگ استفاده از شیوه جدید آبیاری و اجرای طرح های آبیاری نوین قطره ای و بارانی تحت فشار و کم فشار در بین کشاورزان و باغداران منطقه سطح اراضی آبیاری تحت فشار خلخال به 335 هکتار افزایش یافته و مطالعات اجرای سیستم تحت فشار در سطح 450 هکتار از اراضی مستعد کشاورزی منطقه نیز پایان یافته است.
وی از برگزاری 30 دوره آموزشی و ترویجی در سال گذشته توسط مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: 6 هزار و 500 نفر روز در این دوره های آموزشی شرکت و گواهی پایان دوره دریافت کردند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟