فرسایش خاک در کشور 2/5 برابر متوسط جهان است


فرسایش خاک در کشور 2/5 برابر متوسط جهان است

قزوین - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: فرسایش خاک در کشور 2/5برابر متوسط جهان است که برای جلوگیری از ادامه این روند باید از شیوه های علمی بهره برد.

حسن پسندیده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده بی رویه انسان از محیط زیست و تجاوز به حریم طبیعت باعث شده تا بدون همکاری آحاد جامعه امکان حفاظت مناسب و درست از محیط زیست وجود نداشته باشد.
وی اظهار داشت: استفاده از روش های نوین کشاورزی، آبخیزداری و مدیریت مناسب روی مراتع می تواند از سرعت فرسایش خاک در کشور جلوگیری کند.
پسندیده سپس به تولید روزانه 50 هزار تن زباله در کشور اشاره کرد و گفت: سهم استان قزوین در این میان 700 تن معادل یک و چهار درصد کل کشور است که خوشبختانه بخشی از این زباله ها تفکیک و بازیافت می شوند.
این مسئول همچنین اظهار داشت: امسال شعار هفته زمین پاک را به 'حفاظت از گونه های زیستی، نه دوباره به پلاستیک و زباله' اختصاص داده اند و دلیل آن بیشتر روی تولید سرسام آور پلاستیک در جهان و ایران است.
پسندیده گفت: در دنیا سالانه 300میلیون تن مصنوعات پلاستیکی تولید می شود که سهم کشور ما از این رقم حدود 177 هزار تن است و با توجه به تجزیه صد ساله آن در محیط زیست باید برای جلوگیری از آن اقدامی جدی و کلان صورت پذیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین به نقش دانش آموزان در انتقال فرهنگ زیست محیطی تاکید کرد و گفت: دانش آموزان می توانند با فراگرفتن آموزه ها و دانش محیط زیست نقش پررنگی در انتقال این فرهنگ به خانواده و جامعه ایفا کنند.
پسندیده یادآور شد: همه دستگاه های فرهنگساز و رسانه ها باید در هفته زمین پاک به منظور آگاهی بخشی به آحاد جامعه در راستای حفاظت بهتر از محیط زیست گام بردارند.
دوم اردیبهشت ر تقویم جمهوری اسلامی به نام روز زمین پاک نامگذاری شده است.
9925/6012

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی