وام 2.5 میلیون تومانی برای گاز سوزکردن خودروها


وام 2.5 میلیون تومانی برای گاز سوزکردن خودروها

عصر خودرو- رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی.ان.جی ابراز امیدواری کرد: در سال جاری با مشوق‌هایی که برای سی.ان.جی سوز کردن خودروها در نظر گرفته شده افزایش مراجعه 150 تا 200 هزار خودرو را برای دوگانه سوز کردن شاهد باشیم.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا ، اردشیر دادرس درباره تغییرات قیمت سوخت سی.ان.جی اظهار داشت: طبق مصوبه هیات وزیران قرار شده از ابتدای خرداد ماه، 39 تومان به قیمت سی.ان.جی اضافه شود. در شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت و کمیته ماده 12 مصوب شد سهمیه بندی و افزایش قیمت منطقی بنزین اعمال و قیمت ال.پی.جی هم برای خدمات حمل و نقل اصلاح شود که براساس این قیمت سی.ان.جی هم افزایش خواهد داشت، این اقدام می تواند در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت و مدیریت و بهینه سازی مصرف بنزین کمک بسیار خوبی باشد.

وی افزود: در حال حاضر قیمت بنزین 50 سنت است که ما 1000 تومان می‌فروشیم اگر با دلار 12 هزار تومان در نظر بگیریم بنزین را با نرخ حدود 6 هزار تومان می‌توانیم صادر کنیم اما اکنون 5 هزار تومان سوبسید به این بخش می‌دهیم که اگر صادر می‌شد رشد فزاینده‌ای برای برگشت سرمایه ملی و ثروت عمومی کشور بود.

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی.ان.جی تصریح کرد: روزانه به طور متوسط 90 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود، بر اساس آخرین آمار هر ایرانی 308 لیتر بنزین در سال سهمیه دارد این در حالی است که 25 درصد از مردم از بنزین استفاده می‌کنند یعنی از 85 میلیون نفر جمعیت کشور 22 میلیون خودرو داریم، این انصاف نیست که این رقم از یارانه فقط به خودروداران تعلق بگیرد.

هر خودرو 14 برابر یک ایرانی یارانه می‌گیرد/ یارانه‌ها هدرمند شدند نه هدفمند

وی توضیح داد: اگر برای هر خودرو حدود 4 لیتر مصرف روزانه در نظر بگیریم در سال، 1440 لیتر بنزین مصرف می شود، اگر این رقم 1440 لیتر مصرف را ضربدر 5 هزار تومان سوبسید مابه التفاوت بنزین دولتی و صادرتی کنیم نتیجه 7 میلیون تومان در سال است که دولت بابت هر خودرو سوبسید بنزین می‌پردازد که 14 برابر 540 هزار تومان یارانه‌ای است که سالانه به هر ایرانی تعلق می‌گیرد. این تفاوت فاحشی است که در هیچ جای دنیا نمی‌توان گفت عدالت یارانه‌ای را شاهد هستیم. در واقع ما هدرمندی یارانه‌ها را به جای هدفمندی منابع انجام می دهیم.

وام 2.5 میلیون تومانی برای گاز سوزکردن خودروها

دادرس درباره ارائه تسهیلات برای گازسوز کردن خدوروها گفت: 2.5 میلیون میلیون تومان وام برای متقاضیان در نظر گرفته شده که دارندگان خودروهای قدیمی و جدید می‌توانند به سایت IRNGV.IR مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند. خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز در اولویت دریافت این وام قرار خواهند داشت.

وی افزود: همچنین قرار شده تسهیلاتی به جایگاه ها جهت هوشمندسازی و افزایش ضرایب ایمنی ارائه شود که از ابتدای خرداد اعمال می شود.

افزایش 32 درصدی کارمزد جایگاه‌ها

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی.ان.جی درباره افزایش تعداد جایگاه‌های عرضه سی.ان.جی هم بیان کرد: افزایش تعداد جایگاه‌ها براساس افزایش کارمزد صورت می‌گیرد. در حال حاضر مقرر شده کارمزد جایگاه‌ها 32 درصد افزایش یابد اما بهتر بود که افزایش کارمزد جایگاه‌های بنزین همزمان با سی ان جی هم اعمال می‌شد تا عدالت رعایت شده باشد.

پیش بینی رشد 200 هزار مراجعه دارندگان خوردرو برای گازسوزکردن

وی ابراز امیدواری کرد که در سال جاری با مشوق هایی که برای سی.ان.جی سوز کردن خودروها در نظر گرفته شده افزایش مراجعه 150 تا 200 هزار خودرو را برای دوگانه سوز کردن شاهد باشیم.

خودروهای گازسوز مشکل ایمنی ندارند

دادرس درباره مشکلات مربوط به سرعت کم و خطرات ناشی از تصادف در خودروهای سی.ان.جی سوز گفت: اگر روغن مخصوص سی ان جی در خودرو دوگانه سوز استفاده شود مشکلی نیست. تا امروز از 4.5 میلیون خودرو یک گزارش در تصادف نداشتیم که مربوط به مشکلات ایمنی و فنی باشد. مثلا مواردی بوده که باک بنزین بلافاصله منفجر شده ولی در خصوص سی.ان.جی به هیچ عنوان موردی گزارش نشده است. ضرایب ایمنی مخازن بهترین استانداردهای روز دنیا است. در تصادفات هیچ ضربه‌ای به مخزن وارد نمی‌شود که باعث انفجار شود ممکن است غر یا مچاله شود اما انفجار رخ نمی‌دهد. ضمن اینکه اگر ضربه‌ای هم وارد شود باعث شکاف شده و یا گاز خارج شود اما منفجر نمی‌شود.

ظرفیت مخازن افزایش می یابد

وی همچنین در مورد تفاوت تعداد مراجعات استفاده کننده از سوخت بنزین یا سی.ان.جی به جایگاه‌ها هم اظهار داشت: در حال حاضر هر مخزن سی.ان.جی حدود 200 کیلومتر پیمایش دارد و با هر باک بنزین می‌توان 400 کیلومتر طی کرد. با نسل جدید مخازن کامپوزیت ظرفیت مخازن افزایش پیدا می‌کند همچنین تکنولوژی جدیدی به نام ANG وارد شده که نوعی زغال کربن اکتیو داخل مخازن سی.ان.جی قرار می‌گیرد و ظرفیت داخل مخازن را حدود 2.5 تا 3 برابر می‌کند.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته