سالن دوازده هزار نفری آزادی تهران


سالن دوازده هزار نفری آزادی تهران ورزشگاه ملّی ایران و بزرگ‌ترین سالن کشور و از سالن‌های ورزشی سرپوشیده ایران که در تهران و در مجموعه ورزشی آزادی واقع شده‌است. این سالن ورزشی همزمان با بازی‌های آسیایی 1974 تهران گشایش یافته‌است. کاربری این سالن ورزشی مختص والیبال و فوتسال می‌باشد. این سالن قبلاً با نام سالن […] نوشته سالن دوازده هزار نفری آزادی...

سالن دوازده هزار نفری آزادی تهران ورزشگاه ملّی ایران و بزرگ‌ترین سالن کشور و از سالن‌های ورزشی سرپوشیده ایران که در تهران و در مجموعه ورزشی آزادی واقع شده‌است. این سالن ورزشی همزمان با بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران گشایش یافته‌است. کاربری این سالن ورزشی مختص والیبال و فوتسال می‌باشد. این سالن قبلاً با نام سالن ورزشها نامیده می‌شد. در این سالن مسابقات کشتی نیز برگزار می‌گردد.رویدادهای مهم فوتسال، والیبال و بازی‌های مسابقات قهرمانی فوتسال و والیبال در آسیا که به میزبانی ایران انجام شده‌است، در سالن دوازده هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود. بازی‌های میزبانی تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی در این سالن برگزار شده‌است و در میان سالن‌های لیگ جهانی چهارمین سالن لیگ جهانی از نظر ظرفیت نام گرفت.

ظرفیت سالن
«حقیقت آن است که سالن ورزشگاه آزادی از روز اول بهره‌برداری‌اش دارای صندلی بوده‌است. از سال ۵۳ تا ۸۷ این سالن واجد چیزی حدود ۷۵۰۰ صندلی بوده که این صندلی‌ها از نوع تاشو و با کیفیت بسیار پایین بودند. ما در سال ۸۷ تصمیم گرفتیم صندلی‌های سالن را تعویض کنیم. در همین راستا ما برای راحتی بیشتر تماشاگران، عرض صندلی را چند سانتی‌متر بیشتر گرفتیم که همین مسئله باعث کاهش چند صد نفری گنجایش سالن شد.
در حقیقت از زمان تعویض صندلی‌ها در سال ۸۷ تا به امروز، سالن ورزشگاه آزادی دارای چیزی حدود ۶۹۰۰ صندلی است که فاصله آشکاری با عدد ۱۲ هزار نفر مورد ادعا دارد. همان‌طور که گفتم حتی قبل از تعویض صندلی‌ها و از همان روز اول هم گنجایش این سالن بیشتر از ۷۵۰۰ نفر نبوده‌است.
از زمانی که این مجموعه ورزشی برای میزبانی از بازی‌های آسیایی سال ۱۹۷۴ احداث شد، در اسناد نیمه‌رسمی از این عدد استفاده شده‌ است که دلیلش مشخص نیست.»

رزرو تورهای مسافرتی در لست تورز و توریاب:

نام کامل سالن دوازده هزار نفری آزادی
موقعیت تهران، ایران
شروع به ساخت ۱۱ مهر ۱۳۴۹
در حال ساخت ۱۳۴۹-۱۳۵۰
تاریخ افتتاح ۱۰ شهریور ۱۳۵۳ (بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴)
مالک وزارت ورزش و جوانان
گرداننده شهرداری تهران
معمار عبدالعزیز فرمانفرمائیان
ظرفیت ۶۵۸۳ نفر
مستأجر
تیم ملی والیبال مردان ایران
تیم ملی فوتسال ایران

سالن دوازده هزار نفری آزادی تهران

سالن دوازده هزار نفری آزادی تهران

سالن دوازده هزار نفری آزادی تهران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا