نماینده مجلس: با مدیریت ردیف های بودجه از شرایط کنونی عبور می کنیم


نماینده مجلس: با مدیریت ردیف های بودجه از شرایط کنونی عبور می کنیم

تهران- ایرنا- نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در بودجه سال 98 کل کشور برای هر شرایطی پیش بینی های لازم شده است و جمهوری اسلامی ایران با راحتی می تواند با بودجه پیش بینی شده و مدیریت ردیف های غیرضروری خواب آشفته دشمنان را آشفته تر کند.

«ابوالفضل حسن بیگی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، افزود: ایالات متحده آمریکا همواره سیاست چماق و هویج را در مورد ایران در پیش گرفته است ولی هرگاه جمهوری اسلامی ایران بر سر مواضع خود محکم ایستاده و در کشور یکپارچگی، همگرایی و همدلی حاکم بود آمریکایی ها عقب نشینی کرده اند، حضرت امام (ره) بارها فرمودند اگر در مقابل آمریکا یک قدم عقب نشینی کنیم آنها صد قدم جلو می آیند.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در موضوع برجام مقاومت ما منجر به توافق هسته ای شد، توافق هسته ای نتیجه سالها مقاومت و ایستادن نظام بر سر مواضع به حق خود بود که موجب شد غربی ها پس از 13 سال مقاومت ما، میز مذاکره را انتخاب کنند. تا جایی که دونالد ترامپ توافق برجام را به سود ایران دانسته و از آن خارج شد، بنابراین موضع ما حق است و تحریم، لغو معافیت و تعلیق باعث نمی شود ما از حقانیت مواضع خود دست برداریم.
وی در پاسخ به این پرسش که، ابعاد اقتصادی این تصمیم آمریکا را چگونه ارزیابی می کنید؟ اظهار کرد: آمریکایی ها نمی توانند صدور نفت ایران را به صفر برسانند زیرا بازار بین المللی نفت زیر بار نمی رود و جایگاه ترامپ در دنیا در نازل ترین شرایط قرار دارد و به زودی معادلات بین المللی به نفع ایران تغییر خواهد کرد.
حسن بیگی یادآور شد: اگر هم بخواهند در خصوص کاهش فروش نفت ایران مانور داده و فشار وارد کنند تاثیری در ابعاد اقتصادی و بودجه ای ما نخواهد داشت، زیرا بودجه سال 98 کل کشور به شکلی تنظیم شده است که در شرایط مختلف و به اقتضای فرمول پیش بینی شده عمل می کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با راحتی می تواند با بودجه پیش بینی شده و مدیریت ردیف های غیر ضروری خواب آشفته دشمنان را آشفته تر کند.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحریم های آمریکا اثر ناچیز خود را پیش از این گذاشته و ما در ادامه شاهد تاثیر منفی ناشی از تصمیم اخیر آمریکا، مبنی بر لغو معافیت تحریم کشورهای خریدار نفت ایران نخواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که ما عددی را در صندوق ذخیره ارزی و توسعه ملی برای شرایط خاص در نظر گرفته ایم که به وقت ضرورت و نیاز مسایل جاری کشور را پیش ببریم. خوشبختانه صندوق توسعه ملی و ذخایر بانک مرکزی از شرایط خوبی برخوردار است و جمهوری اسلامی از بابت تحریم نگرانی ندارد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما بحث تحریم واردات بنزین را هم داشتیم که با راه اندازی مجتمع ستاره خلیج فارس مشکل بنزین را حل کردیم، جمهوری اسلامی ایران اگر اراده کند تمام موانع را پشت سر می گذارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تولید بنزین ما بیشتر از نیاز داخل است و با توجه به اینکه در صادرات فراورده های نفتی مشکلی نداریم وبا توجه به این که کشورهای همسایه به فراورده های نفتی و گازی ما نیاز دارند، می توانیم از این ناحیه مقداری از اثرات کاهش صدور نفت را جبران کنیم.
وی ادامه داد: ما دو راه پیش رو داریم، اول اینکه اگر کاهش صادرات اتفاق افتاد با فشار و دیپلماسی افزایش قیمت نفت را رقم بزنیم که تا حدودی کاهش صدور نفت جبران شود، راه دوم این است که مجلس و دولت در کنار هم قرار گیرند و ردیف ها و اعتبارات غیر ضروری بودجه را حذف کنند.
نماینده مردم دامغان در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا تحریم آمریکا می تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند؟ گفت: شرایط بازار جهانی نفت به گونه ای است که تقاضا بیشتر از تولید و عرضه است و بر خلاف اینکه گفته می شود چند کشور می توانند جای ایران را در بازار نفت پر کنند باید گفت چنین ظرفیتی وجود ندارد.
حسن بیگی یادآور شد: صدور نفت ایران هرگز به صفر نمی رسد و حتی اگر صادرات نفت ایران کاهش پیدا کند، کشورهای مصرف کننده نفت مجبورند نفت را بالای100 دلار خریداری کنند، این مسئله در اقتصاد غرب و کشورهای مصرف کننده نفت به شدت فشار وارد می کند، لذا خریداران و مصرف کنندگان نفت همواره تلاش می کنند به نحوی در مقابل تصمیمات ترامپ مقاومت کنند و شک ندارم این وضعیت موقتی است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حتی مشاوران ترامپ هم به او گفته اند سیاست هایش نسبت به جمهوری اسلامی را واقع بینانه اتخاذ کند، عنوان کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی از منظر همدلی، هماهنگی و اتحاد بین مردم و نظام در شرایط بسیار ایده آلی است که این همدلی و اتحاد در سیل اخیر خود را نشان داد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با همدلی و همگرایی مقابله دولت جمهوری اسلامی ایران با آمریکا آسان تر شده است و پیش بینی من این است که کشورهای مصرف کننده نفت زیر بار خواسته ناحق آمریکا نخواهند رفت.
سیام*1744*2021**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امشب ماه صورتی را در آسمان ببنید