فعال اصلاح طلب: استانی شدن گامی برای حزبی شدن انتخابات است


فعال اصلاح طلب: استانی شدن گامی برای حزبی شدن انتخابات است

تهران-ایرنا- دبیر کل حزب آزادی گفت: مجموعه اصلاح طلبان با مصوبه مجلس درباره استانی و تناسبی شدن انتخابات موافق هستند و آن را گامی برای حزبی شدن انتخابات می دانند.

«مجید محتشمی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درخصوص مصوبه روز گذشته مجلس درباره استانی و تناسبی شدن انتخابات تاکید کرد: این مصوبه باعث می شود ساکنان یک استان به لیست مشخصی رای دهند.
وی همچنین درباره پارلمان اصلاحات گفت: تصمیم گیری درباره پارلمان اصلاحات قطعی نشده است، یکی از پیشنهاداتی که در این زمینه وجود دارد این است که هر کدام از احزاب سی گانه تشکیل دهنده شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، 15 تن را برای تشکیل پارلمان اصلاحات معرفی کنند؛ بطوری که با احتساب اشخاص حقیقی شمار اعضای این تشکل به 600 تن برسد.
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ادامه داد: هدف از تشکیل این پارلمان می تواند اتخاذ تصمیمات کلان اصلاح طلبان برای حضور موثر در انتخابات مختلف چون ریاست جمهوری، مجالس شورای اسلامی و خبرگان و شوراها باشد.
دبیر کل حزب آزادی با بیان اینکه تعارضی میان شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان و پارلمان اصلاحات وجود ندارد، افزود: همه این تشکل ها با هم جمع می شوند اما درباره اینکه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ذیل پارلمان اصلاحات قرار می گیرد تاکنون تصمیمی گرفته نشده است؛ اگر چه این دو تشکل مغایرتی باهم ندارند.
وی یادآور شد: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در حال حاضر هر دو هفته یکبار جلساتی را تشکیل می دهد. شاید این تشکل با ورود به انتخابات مجلس یازدهم حضور مقتدرانه اصلاح طلبان را رقم زند.
عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مباحث مطرح شده درباره جایگاه و وزن کشی احزاب در پارلمان اصلاحات را حاشیه ای دانست و گفت: در این پارلمان، شورای هماهنگی و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان هر حزب دارای یک رای و دیدگاه است.
وی با بیان اینکه اکثریت مطلق اصلاح طلبان موافق تاسیس پارلمان اصلاحات هستند، در واکنش به اظهارات مدیرکل سیاسی وزارت کشور درخصوص اینکه تشکیل پارلمان اصلاحات باید به اطلاع کمیسیون ماده 10 احزاب برسد، اظهار داشت: همانطور که زمان تاسیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان شماری از احزاب شناسنامه دارد مراحل قانونی این کار را انجام دادند برای پارلمان اصلاحات هم اگر چنین درخواستی باشد این اقدام انجام خواهد شد.
سیام**3202 **2021**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد