تخلیه آب از 1568 باب منزل مسکونی در گلستان


تخلیه آب از 1568 باب منزل مسکونی در گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: در فاز دوم امدادرسانی به سیل زدگان تخلیه آب 1568 باب منازل مسکونی و 25 کوچه و خیابان در مناطق سیل‌زده انجام شد.

به گزارش ایسنا، دکتر هروی اظهار کرد: از زمان وقوع سیلاب و طوفان، به همت 6 هزار و 914 نفر روز نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان به 60 هزار و 952 نفر از سیل زدگان امدادرسانی شد.

وی خاطرنشان کرد: 15 هزار و 941 نفر از سیل زدگان در این مدت در اردوگاه های تعیین شده اسکان یافتند.

هروی افزود: 4 هزار و 574 دستگاه چادر امدادی نیز بین سیل زدگان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان درخصوص نحوه کمک های نقدی به سیل زدگان، گفت: کد دستوری #112* جمعیت هلال احمر از طریق تمامی اپراتورهای تلفن همراه آماده دریافت کمک های نقدی مردم نوع دوست به سیل زدگان سراسر کشور است.

فعالیت 12 اکیپ تعمیرات لوازم خانگی به صورت رایگان در آق‌قلا

فرماندار شهرستان آق قلا از ارائه خدمات رایگان 12 اکیپ تعمیرات لوازم خانگی به سیل زدگان شهرستان آق قلا خبر داد.

به گزارش ایسنا، امانگلدی ضمیر در حاشیه دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان اظهار کرد: با فروکش کردن سیلاب و بازگشت شهروندان به منازل، لوازم خانگی آسیب دیده در سیل اخیر به صورت رایگان تعمیر می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر 12 اکیپ تعمیرات لوازم خانگی سازمان فنی و حرفه‌ای استان به مناطق سیل زده در سطح شهر و روستاها اعزام شدند.

فرماندار آق قلا خاطرنشان کرد: از هفته گذشته تعمیرات لوازم خانگی اعم از یخچال، فریزر، آبگرمکن، اجاق گاز و پمپ های آب آغاز شد و با برنامه ریزی صورت گرفته خدمات رایگان تعمیرات سرعت بیشتری خواهد گرفت.

معرفی 900 متقاضی دریافت تسهیلات ساخت و تعمیر مسکن به بانک‌ها

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان گلستان گفت: تاکنون 900 متقاضی واجد شرایط دریافت تسهیلات ساخت و تعمیر مسکن به بانک ها معرفی شدند.

مهندس حق بین در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اعلام همکاری و مساعدت بانک‌های عامل استان در توزیع اعتبار شهرستانی تسهیلات به منظور تسریع در روند بازسازی اماکن مسکونی خسارت دیده، اظهار کرد: تاکنون 300 متقاضی دریافت تسهیلات ساخت و 600 متقاضی دریافت تسهیلات تعمیری به شعب بانک‌های عامل استان معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد:‌ برای بازسازی مسکن در شهرها تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات و 12 میلیون تومان کمک بلاعوض ساخت و در روستاها تا سقف 40 میلیون تومان تسهیلات و 10 میلیون ریال کمک بلاعوض ساخت پرداخت می‌شود.

حق بین افزود: برای واحدهای تعمیری هم در شهرها و هم روستاها تا سقف 15 میلیون تومان تسهیلات و تا سقف 5 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن گلستان تصریح کرد: برای هر واحد احداثی 8 تن سیمان رایگان و برای واحدهای نیاز به تعمیر نیز یک تن سیمان رایگان تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: برای سیل زدگان نقشه ساختمان در تیپ‌های مختلف، صدور پروانه و نظارت کارشناسان طی مدت کار احداث، رایگان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در جریان سیل گلستان 17 هزار و 800 واحد مسکونی در استان دچار آسیب شدند که 7300 واحد نیاز به بازسازی و 10500 واحد نیاز به تعمیرات دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان