عراق و سوریه، برنامه «خاورمیانه جدید» آمریکا را شکست دادند


عراق و سوریه، برنامه «خاورمیانه جدید» آمریکا را شکست دادند

یک پایگاه روسی در گزارشی اعلام کرد: عراق و سوریه و محور مقاومت توانست نقشه آمریکا و متحدانش برای تشکیل خاورمیانه جدید را شکست دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از موسوعة النهرین، پایگاه روسی« فورت روس» در گزارشی نوشت: عراق و سوریه، برنامه ایالت متحده آمریکا برای تشکیل خاورمیانه جدید را به شکست کشاندند. نبرد خاورمیانه که در سال 2011 در چارچوب اصطلاح «بهار عربی»آغاز شد، منازعه ژئوپولتیک را شکل داد، به طوری که همه کشورهای در اردوگاه های درگیری در عراق و سوریه جمع شدند.

در این گزارش آمده است: این کشورها به سمت درگیری کشانده شدند و ما پس از وفات بیش از یک میلیون نفر وارد مرحله نهایی می شویم . آنچه پیرامون این جنگ رخ می دهد، ایجاد خاورمیانه جدید است.

این پایگاه روسی در گزارش خود آورده است: روز به روز با تکامل محور مقاومت و ارتش عراق در مرز سوریه و عراق، پاکسازی از بقایای عناصر داعش در دو طرف مرزها انجام گرفت و این مسئله به بازگشای گذرگاه های القائم و البوکمال، جاده ههای ارتباط سوریه از سه طرف و بازگشایی جاده زمینی با متحد اصلی اش یعنی ایران در منطقه سوق پیدا کرد.

براساس این گزارش، آمریکا و متحدانش برای بی ثبات کردن عراق و سوریه و تخریب کامل آنها سرمایه گذاری کردند، اما این سرمایه گذاری شکست پروژه «خاورمیانه بزرگ» بود.

در این گزارش آمده است که برنامه بعدی ارتباط سوریه، عراق و ایران با جامعه امنیتی و اقتصادی به طور گسترده است که این مسئله به طور مثبت درحال پیشرفت است. جایی که بازگشایی گذرگاههای مرزی اعلام شده است و عراق، سوریه و ایران برای ایجاد خط راهنی مشترک به توافق رسیدند، به طوری که انتظار می رود که این سه کشور از راه زمین و راه آهن مرتبط شود. وحدت امنیتی و اقتصادی بسیاری عظیمی را که متضمن تحول اقتصادی در منطقه خاورمیانه است، شکل خواهند داد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه