نمایندگان پارلمان به تمدید مدت ریاست جمهوری در مصر رای می دهند


نمایندگان پارلمان به تمدید مدت ریاست جمهوری در مصر رای می دهند

،پارلمان مصر در حال برگزاری آخرین گفتگوها و بحث ها در مورد اضافه کردن اصلاحیه هایی به قانون اساسی است که به عبدالفتاح السیسی» ،رئیس جمهوری این کشور اجازه می دهد تا سال 2030 میلادی در قدرت بماند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آسوشیتدپرس»،پارلمان مصر در حال برگزاری آخرین گفتگوها و بحث ها در مورد اضافه کردن اصلاحیه هایی به قانون اساسی است که به عبدالفتاح السیسی» ،رئیس جمهوری این کشور اجازه می دهد تا سال 2030 میلادی در قدرت بماند.

نشست امروز (سه شنبه 27 فروردین) در آستانه برگزاری آخرین رای گیری از سوی نمایندگان در مورد ایجاد تغییرات در چارتر سال 2014 میلادی است.

این رای گیری قبل از به همه پرسی گذاشتن این اصلاحیه ها قبل از آغاز ماه مبارک رمضان در مصر انجام می شود.

پیشنهادهای ارائه شده شامل تمدید مدت ریاست جمهوری از چهار سال به شش سال است اما همچنین شامل بندی است که دومین دوره ریاست جمهوری السیسی را به شش سال افزایش می دهد و به او اجازه می دهد تا برای شش سال بعدی یعنی تا سال 2024 میلادی هم در قدرت بماند.

منتقدان این طرح می گویند که مصر در حال برگشت به دوران دیکتاتوری ،هشت سال پس از آن است که قیام دموکراسی خواهانه مردم به دیکتاتوری سه دهه ای «حسنی مبارک» پایان داد.

این در حالی است که مصری ها هم مخالف این تغییرات در قانون اساسی هستند و آنها را مخالف آزادی و دموکراسی می دانند.

حامیان السیسی تمدید مدت ریاست جمهوری را توجیه می کنند و آن را راهی برای کامل کردن برنامه های اقتصادی و ایجاد ثبات طولانی مدت در مصر می دانند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق