هشدار اروپا نسبت به «معامله قرن»


هشدار اروپا نسبت به «معامله قرن»

سیاستمداران اروپایی با اعلام مخالفت نسبت به برنامه «معامله قرن»، اعلام کردند که اروپا باید اروپا خودش راه مستقل از ترامپ و کاخ سفید برای برخورد با مسئله صلح فلسطینی – اسرائیلی ارایه دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مصر العربیة، قبل از انتشار برنامه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا معروف «معامله قرن»؛ سیاستمداران پیشین اروپایی، سیاست یک جانبه کاخ سفید در درگیری فلسطینی – اسرائیلی را محکوم و اعلام کردند: با برنامه صلح آمریکایی در خاورمیانه که انتظار می رود جزئیات آن ماه می منتشر شود، درصورتی که برای فلسطینی ها عادلانه نباشد، مخالفت شود.

25 وزیر امور خارجه پیشین و شش نخست وزیر پیشین و دو دبیرکل سازمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در پیامی مخالفت خود را نسبت به اجرای «معامله قرن» که واشنگتن برای انتشار این برنامه آماده می شود، اعلام کردند.

سیاستمداران اروپایی این پیام را که امضاء کردند، به روزنامه انگلیسی«گاردین»، اتحادیه اروپا و دولتهای اروپایی ارسال کردند.

روزنامه انگلیسی گاردین در این باره نوشت: باید اروپا از پذیرفتن هربرنامه ای که به برپایی دولت فلسطین در کنار رژیم صهیونیستی به پایتختی قدس برای دو طرف منجر نشود، امتناع کند. کاخ سفید کنونی از سیاست های بلند مدت آمریکا دور است.

در گزارش گاردین آمده است که زمان آن رسیده است که اروپا در کنار معیارهای مبتنی بر اصول صلح در مسئله فلسطین- اسرائیلی بایستد.

براساس این گزارش، واشنگتن نسبت به گسترش شهرک سازی اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی بی تفاوتی خود را نشان داده است؛ همچنین صدها میلیون دلار کمک به فلسطینی ها را قطع کرده است.

مسئولان پیشین اتحادیه اروپا در پیام خود اعلام کردند که اروپا باید بیدار و هوشیار باشد، رفتار استراتژیکی داشته باشند، هنگامی که ترامپ برنامه جدید را ارایه ی دهد. ما معتقدیم که این برنامه ترامپ، فرصت برپایی دولت فلسطین را با توانایی ارتباطات منطقه ای را کاهش خواهد داد.

این سیاستمداران تاکید کردند که این مسئله به معنی افزایش شکست تلاش های صلح در گذشته است و نابودی گزینه دو دولت مستقل را تسریع می کند و خسارتهای مرگباری را به مسئله صلح دایمی برای فلسطینی ها و اسرائیلی ها خواهد داشت. به همین دلیل اروپا باید خودش راه مستقل از ترامپ و کاخ سفید برای برخورد با این پرونده پیدا کند.

ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید تلاش دارد تا همه نوع حمایت از رژیم صهیونیستی انجام دهد و حال قصد دارد تا با برنامه «معامله قرن» حمایت دیگر خود را از این رژیم اشغالگر اعلام کند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق