داعش مسئولیت حملات تروریستی سریلانکا را بر عهده گرفت


داعش مسئولیت حملات تروریستی سریلانکا را بر عهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسئولیت بمب گذاری های هماهنگ شده در سریلانکا که منجر به کشته شدن 321 نفر تا کنون شده است را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «دیلی استار»،گروه تروریستی داعش مسئولیت بمب گذاری های هماهنگ شده در سریلانکا که منجر به کشته شدن 321 نفر تا کنون شده است را بر عهده گرفت.

خبرگزاری «اعماق» وابسته به داعش این خبر را اعلاکرد اما مدارک یا شواهدی دال بر اینکه این حملات تروریستی از سوی نیروهای آن انجام شده است،ارائه نکرد.

یکی از مقامات سریلانکا پیش از این اعلام کرده بود که این حملات به تلافی حملات اخیر به مساجد نیوزلند انجام شده است.

این مقام سریلانکایی در این بار گفت : «تحقیقات اولیه نشان می دهد که حملات تروریستی به کلیساها در پاسخ به حملات تروریستی نیوزلند بوده است.»

با اجرایی شدن حکون نظامی در سریلانکا پلیس این کشور 40 مظنون از جمله راننده یک «ون» که بمب گذارهای انتحاری در بمب گذاری های عید پاک از آن استفاده کرده بودند را دستگیر کرد.

رئیس جمهویر سریلانکا به ارتش این کشور قدرت و اختیار تام برای دستگیری مظنونین این حادثه داد.

سازمان ملل اعلام کرده است که در میان کشته شدگان این حادثه 45 کودک هم بوده اند.

گروه های اسلامی در سریلانکا این حملات را از سوی هر فرد یا گروه تروریستی که انجام شده باشد،محکوم کردند.

دو گروه اسلامی در سریلانکا این حملات را محکوم کرده و شورای اسلامی این کشور نیز کشتار مردم بی گناه به دست شبه نظامیانی که به دنبال ایجاد تفرقه میان گروه های قومی و مذهبی هستند را محکوم کردند.

«جمعیت العلما» که گروهی متشکل از علمای مسلمان است در این باره گفتند که هدف قرار دادن مکان های مسیحی به هیج وجه پذیرفتنی و قابل توجیه نیست.

مسلمانان سریلانکا حدود 9 در صد از جمعیت 21 میلیونی این کشور را تشکیل می دهند و اکثر آنها در بخش های شرقی و مرکزی زندگی می کنند.

برخی از بودایی ها در سریلانکا مسلمانان و کسب و کار آنها را در رسانه های اجتماعی تهدید می کنند در حالی که حمله به مساجد و مراکز متعلق به مسلمانان هم کماکان ادامه دارد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها