ابراز تاسف اتحادیه اروپا نسبت به اقدام «ضد ایرانی» واشنگتن


ابراز تاسف اتحادیه اروپا نسبت به اقدام «ضد ایرانی» واشنگتن

اتحادیه اروپا نسبت به تصمیم واشنگتن در پایان معافیت نفتی ایران ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا نسبت به تصمیم واشنگتن در پایان معافیت کشورهای واردکننده نفتی از ایران ابراز تاسف کرد و گفت: اتحادیه اروپا به برنامه همکاری مشترک با ایران همچنان پایبند خواهد بود.

این سخنگوی سیاست امور خارجه اتحادیه اروپا امروز(سه شنبه سوم اردیبهشت) گفت: ما به توافقنامه هسته ای با ایران احترام می گذاریم و ایران نیر به این توافقنامه متعهد است.

درحالی اتحادیه اروپا نسبت به این اقدام کاخ سفید ابراز تاسف کردند که برخی از کشورهای عربی از جمله بحرین از لغو معافیت کشورهای واردکننده نفتی از ایران استقبال کردند.

کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تصمیم دارد تا معافیت اعطا شده به برخی از کشورها از تحریم های تحمیلی بر ایران را لغو کند. هدف این تصمیم رساندن صادرات نفتی ایران به صفر و محرم کردن این کشور از منبع درآمد اصلی اش است.

در بیانیه کاخ سفید آمده بود که آمریکا، امارات و عربستان سه کشور بزرگ تولید کننده انرژی در جهان، توافق کردند تا پاسخگوی نیازهای بازار باشند.

براساس این بیانیه، آمریکا و متحدانش تلاش می کنند تا با این اقدام بر اقتصاد ایران فشار بیاورند.

در همین حال، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: تصمیم لغو معافیت کشورهای واردکننده نفتی از ایران با هدف پاسخ به سیاست های ایران است.

آمریکا و متحدانش درصددند تا با اعمال فشار بر ایران، تهران مجبور به پذیرش خواسته هایشان یا تغییر سیاست منطقه ای کنند، اما آمریکا تاکنون نتوانسته است با این تحریم ها به خواسته هایش برسد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...