امام زمان(عج) تمدن وحدت را ایجاد می کند/ظهور به عمر «ایسم»های بشری پایان می دهد


امام زمان(عج) تمدن وحدت را ایجاد می کند/ظهور به عمر «ایسم»های بشری پایان می دهد

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه ظهور به عمر همه ایسم های پوچ بشری پایان می دهد، گفت: امام عصر(عج) با ظهور خود، تمام اختلافات و نزاع ها را برطرف و تمدن وحدت را ایجاد می کنند. ما در ایران انقلاب کردیم و حکومتی دینی تشکیل دادیم تا بستر ساز ظهور باشیم.

حجت الاسلام «محمد صادق کفیل» در گفت و گو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان که با موضوع نامگذاری روز 15 شعبان در ایام دهه مهدویت با عنوان «تمدن نوین اسلامی و انتظار جهانی» انجام شد، اظهار کرد: در زیارت امام زمان(عج) می خوانیم: «السَّلاَمُ عَلَى الْمَهْدِیِّ الَّذِی وَعَدَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ الْأُمَمَ أَنْ یَجْمَعَ بِهِ الْکَلِمَ؛ سلام بر امام مهدى آن کسى که خداى عز و جل به امتها وعده داده که عقاید مختلف مردم را به وجود او جمع کند» یعنی کلمه الله حاکم بر تمام ادیان می شود.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود علیه السلام اضافه کرد: امروز همه از خدا می گویند اما محور، اولویت، هدف و افق نیست و امام زمان(عج) با ظهور خود تمدنی را ایجاد می کنند که در برابر تمدن اومانیسم و خودگرایی امروز قرار دارد تا تمام این اعتقادات و مکاتب، براساس خداگرایی قرار گیرند.

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه امام زمان(عج) اختلافات، پراکندگی ها، دوییت ها و ... را برطرف می سازند، تصریح کرد: اگر امروز کشورها در موضوعی اتحاد دارند به دلیل منفعت ها است زیرا جریان مخالف خدا و ولایت طاغوت اینگونه است که هر حکومتی به صورت فردی حرکت می کند و امام عصر(عج) با ظهور خود، تمام اختلافات و نزاع ها را برطرف و تمدن وحدت را ایجاد می کنند.

این کارشناس مهدوی گفت: شعار امام عصر(عج) آن است که همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و پراکنده نباشید.

وی با اشاره به تاثیر ایجاد انتظار جهانی در دوران غیبت برای زمینه سازی ظهور، تاکید کرد: دنیا متاسفانه امروز ظهور را نمی شناسد تا برای رسیدن به آن قدم بردارد حتی در ایران و میان شیعیان نیز این مهم مغفول است و باید برای دنیا تبیین کنیم که با ظهور امام زمان(عج) چه رخ خواهد داد، امروز مشکل آن است که تمدن و جامعه مهدوی در دنیا برعکس ترجمه شده است و حتی این مهم در کشورهای اسلامی و شیعی نیز در حال رخ دادن است.

کفیل ادامه داد: متاسفانه، ظهور را آنگونه که هست نه برای مردم ایران و نه برای کشورهای اسلامی و دنیا تبیین نکرده ایم اما اگر امام را براساس متون اسلامی و آنچه در عهد عتیق و جدید آمده است، برای دنیا تبیین کنیم، علاقه دنیا نسبت به امام واقعی می شود لذا دلیل آن که انتظار هنوز در جهان حاکم نشده است، عدم معرفی و تبیین نقش و رهاورد منجی موعود(عج) است.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) با اشاره به اوصافی از امام زمان(عج) که باید برای دنیا تبیین شود، بیان کرد: یکی از این ویژگی ها عدالت است که البته منظور ظلم به دنیا نیست زیرا امروز در باب عدالت اینگونه مطرح می شود که گویی امام برای برقراری عدالت یک کشتار جهانی به راه می اندازد، در حالی که امام مهدی(عج) تبیین عدالت می کنند و جامعه عدالت گرا می شود.

وی ادامه داد: براساس آیه «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ؛ ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم‌» تمام مستضعفان دنیا به جهت تبیین عدالت، به سمت امام زمان(عج) می آیند.

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه دنیا فطرتا ظلم ستیز و عدالت جو است و با امام همراه می شود، گفت: در بیان عدالت مهدوی باید به این نکته بپردازیم که امام رحمت للعالمین است که ایشان می فرمایند: «أنَا تِلکَ الرَّحمَةُ؛ من رحمت واسعه خدا هستم» و این رحمت شامل تمام دنیا می شود لذا برای اهل دنیا تبیین کنیم که ظهور امام به نفع عالمیان است و مصیبت ها و گرفتاری ها را مرتفع خواهد کرد.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) با بیان اینکه تمام مدیران و مسئولان کشور باید امام عصر(عج) را به جهان معرفی کنند، گفت: ما در ایران انقلاب کردیم و حکومتی دینی تشکیل دادیم تا بستر ساز ظهور باشیم، حال باید بدانیم که بستر سازی ظهور تنها برگزار کردن جشن در نیمه شعبان و یا دلخوش بودن به حضور جمعیت مردم در مسجد مقدس جمکران نیست بلکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت امور خارجه، صداوسیما و ... باید مهمترین رسالت خود را معرفی امام زمان(عج) بدانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بنا نداریم نام امام زمان(عج) را دائما ببریم، حداقل شعارها، اهداف و برنامه های امام را در دستور کار قرار دهیم و بدانیم تبیین شاخصه های اقتصادی حکومت مهدوی، یکی از راهکارهای حل مشکلات اقتصادی امروز کشور است.

پایان پیام/376

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول