ملت ایران ولایت مداری خود را در عمل به اثبات رساندند


ملت ایران ولایت مداری خود را در عمل به اثبات رساندند

آیت الله فرحانی گفت: امروز ملت ایران ثابت کردند با وجود همه مشکلات، حامی ولایت خواهند بود و این ولایت مداری را در عمل به اثبات رساندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت ولادت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه شریف) آئین جشنی به همت دفتر نماینده ولی فقیه و همچنین نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در مصلی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) شهر یاسوج برگزار شد.

آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی در ابتدای این آئین، با اشاره به اینکه دعا برای فرج باعث گشایش و آسانی خواهد شد، اظهار داشت: انسانی که دعای خود را برای فرج امام عصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) قرار داده، انسانی پاک و صالح خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه دوران تاخیر و غیبت زندگی و دنیا را سخت تر می کند، اضافه کرد: آن بزرگواران از جمله حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) گفته اند فرج و گشایش شما ما هستیم و بشر هنگامی به فرج واقعی خواهد رسید که در راه امام و برای امام باشد.

وی خطاب به حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) گفت: ای امام عصر (عج) آمده ایم تا فرج و گشایش شما را بخواهیم‌ و بگوییم سختی و بیداد دشمنان کافی است، خشم، خشونت و فساد دنیا را فرا گرفته و ظهور شما را از خدا می خواهیم.

آیت الله عبدالکریم فرحانی هم در این آئین، گفت: خداوند را شاکر هستم که عیدی خود را از دست آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) گرفتم تا در محضر مردم یاسوج باشم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: نخستین بار که یاسوج بودیم، در زمان مرحوم آیت الله ملک حسینی (رضوان الله تعالی علیه) بود و آن بزرگوار ارادت زیادی به اهل بیت پیامبر (صل الله علیه وآله وسلم) داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این شب دو اتفاق مهم افتاده، سال ۲۵۵ قمری، فردی نقل می کند محضر آقا امام حسن عسکری (علیه السلام) بودم و قصد رفتن داشتم، ولی آقا به من گفت امشب موعود متولد خواهد شد و خواست خداوند متعال است که آن امام مشخصاتی در قبل از تولد نداشته باشد و نزدیک صبح آن حضرت متولد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر می خواهید فرزندان شما خواهران همانند علمای بزرگی همچون آیت الله ملک حسینی باشد، مسائل شرعی را رعایت کنید.

آیت الله فرحانی با اشاره به اینکه در برخی از روایت نیمه شعبان شب قدر نامیده شده، گفت: در این شب ها بسیاری از افراد شب زنده داری کردند و در این شب خداوند متعال پاداش بندگان خود را خواهد داد.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید برای معرفت به خدا و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) آن امام را شناخت، از گناه پرهیز و تقوا پیشه کرد، یادآور شد: سه ماه رجب، شعبان و رمضان بهترین ماه ها بوده که وسیله تقرب به خدا و کسب حیات طیبه پروردگار است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: در شب ۲۳ ماه رمضان در آسمان ندایی خواهد آمد که امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف ظهور خواهد کرد و آن روز عاشورا خواهد بود، یعنی روز امام حسین (علیه السلام) بوده؛ امام عصر بر دیوار کعبه تکیه داده و خود را معرفی خواهد کرد و همه کسانی که محبت حسین را در دل داشته باشند، ندای او را لبیک خواهند گفت.

آیت الله فرحانی با بیان اینکه آیه ای در قرآن وجود دارد که در شان یاران امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) است و با وجود آن آیه، باید مکتب سید الشهدا علیه السلام را زنده کرد، اضافه کرد: می توان گفت امروز سپاه پاسداران با اقتدا به شهدا و مکتب اسلام یاران امام حسین (علیه السلام) هستند.

وی خاطرنشان کرد: آن آیه بیان می کند «ای کسانی که ایمان آورده اید، اگر از دین خود برگردید، خداوند گروهی را خواهند آورد که خداوند آنها را دوست دارد و آنها هم خدا را دوست دارند و آن افراد یاران امام آخر زمان عجل الله تعالی فرجه شریف هستند».

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز سبز پوشان سپاه با اقتدا به همین مکتب توانستند در مقابل جهانخوارانی نظیر آمریکا ایستادگی کنند، گفت: امروز سپاهیان از هیچ‌ گروهی ترسی به خود راه نمی دهند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس