همدلی مردم شیراز در سیل اخیر نشان از پیوند فرهنگی 700 ساله مردم با سعدی است


همدلی مردم شیراز در سیل اخیر نشان از پیوند فرهنگی 700 ساله مردم با سعدی است

غلامی گفت: همدلی و مهمان نوازی مردم شیراز در حادثه دردناک سیل شیراز نشانه بارزی از پیوند فرهنگی 700 ساله مردم با سعدی است، مردم شیراز با درک و پاسخ به شعر بلند سعدی نشان دادند که بنی آدم اعضای یک پیکرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «منصور غلامی»، شب گذشته (یکشنبه ۱ اردیبهشت) در آیین گشایش یادروز سعدی با بیان اینکه سعدی شاعر فرهنگ و عقلانیت است، گفت: او دانش را قدر می شناسد و هنرمند را در صدر می نشاند حاکمان را حکمت می آموزد، عارفان را عرفان، عاشقان را عشق و مردمان را نوع دوستی و مهر.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مردم شیراز زیر سایه حکمت سعدی رشد یافته اند و از این رو خوشنامند، افزود: هفت قرن که در فراز و نشیب ها که به کلام و اندیشه سعدی دلبستیم و مهمان سفره او هستیم.

وی با بیان اینکه سخنان نغز سعدی آمیخته با پند دارویی است که به شهد ظرافت بر آمیخته شده تا سعادت و رستگاری بشر را رقم زند، تاکید کرد: همدلی و مهمان نوازی مردم شیراز در حادثه دردناک سیل شیراز نشانه بارزی از پیوند فرهنگی 700 ساله مردم با سعدی است، مردم شیراز با درک و پاسخ به شعر بلند سعدی نشان دادند که بنی آدم اعضای یک پیکرند.

غلامی با بیان اینکه آوازه سعدی در شرق و غرب بلند است، خاطرنشان کرد: آثار سعدی را عصاره و بازتاب فرهنگ و سنت ایرانی و اسلامی است و اندیشه های ناب و زلال حکمت او روشنای تفکری است که در فراسوی زمان خود به حرکت در می آید تا در ماورای مرزهای زمانی و مکانی آنسوی بشریت را باز شناسد و دغدغه های فکری اش را بازگو کند.

وی متذکر شد: جهان دیدگی، تجربه اندوزی، برون نگری، علم اندوزی و حشر و نشر با مردمان جوامع گوناگون خمیرمایه سازنده شخصیتی واقع نگر و چند بعدی از سنخ تساهل و تسامح سعدی است.

پایان پیام/588

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک