«پیک امید» به دیدار سیل زدگان می رود/ توزیع بسته های فرهنگی میان کودکان


«پیک امید» به دیدار سیل زدگان می رود/ توزیع بسته های فرهنگی میان کودکان

زمردیان از اعزام کاروان پیک امید متشکل از هنرمندان، تماشاخانه سیار و واحد های کتابخانه سیار به استان خوزستان خبر داد و گفت: بسته های فرهنگی در اختیار بچه های سیل زده قرار می گیرد.

«محمدرضا زمردیان» در پاسخ به این سئوال که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چه اقدامات فرهنگی برای مناطق سیل زده در دستور کار دارد به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: طرحی در کانون تحت عنوان امداد فرهنگی داریم که پیک امید نام دارد. این طرح را برای امدادرسانی و خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار کشور در نظر گرفتیم.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه طرح پیک امید سال 97 آغاز به کار کرد، عنوان کرد:در نخستین گام پیک امید به استان سیستان و بلوچستان رفت و روستاهای این استان را تحت پوشش قرار داد. متاسفانه همزمان با آغاز سال نو شاهد سیلی بودیم که در برخی استان های کشورمان جاری شد و با ایجاد خسارات زیاد، کام مردم را تلخ کرد. همکاران ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت جهادی و داوطلبانه در طرح پیک امید حضور دارند.

وی تصریح کرد: همکاران بنده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در همان آغازین روزهای سال، عازم استان گلستان و شهرای آق قلا و گمیشان شدند و یک هفته در آنجا حضور داشتند. تماشاخانه سیار کانون نیز آنجا مستقر شد. همچنین اقلام فرهنگی بین کودکان و نوجوانان آن مناطق توزیع شد و برنامه های امید بخش و فرهنگی برای ارتقای روحیه کودکان و نوجوانان برگزار شد.

زمردیان با اشاره به اینکه طرح پیک امید در این روزها در استان های لرستان ، ایلام و خوزستان ادامه دارد، بیان کرد: همکارانم به صورت داوطلبانه در شهرهای مختلف سیل زده حضور دارند و برنامه های فرهنگی متنوع و مختلفی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفتند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه کاروان پیک امید بعد از نیمه شعبان عازم خوزستان می شود، افزود: این کاروان متشکل از هنرمندان ، تماشاخانه سیار و واحدهای کتابخانه سیار در این هفته عازم خوزستان می شود. هدف کاروان پیک امید این است که لحظات شیرینی برای بچه هایی که این روزها حال و هوای خوشی ندارند، رقم بزند.

وی اظهار داشت: از طرف دستگاه های مختلف درخواست بود که از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، مراکز جمع آوری هدایایی برای کودکان و نوجوانان مناطق سیل زده دایر شود. ما با کار کارشناسی که در کانون داشتیم به نوعی این کار موافق نبودیم چون کالاهایی که جمع آوری می شود، ممکن است به لحاظ بهداشتی مشکل داشته باشد و یا به لحاظ فرهنگی و محتوایی متناسب با سن بچه ها نباشد. همچنین امکان عدم دریافت اقلام از طرف مردم وجود داشت و ممکن بود اگر اقلام را دریافت می کردیم، امکان ارسال وجود نداشت. بر این اساس خودمان پکی آماده کردیم.

زمردیان با اشاره به تهیه بسته فرهنگی برای کودکان و نوجوانان مناطق سیل زده گفت : بر مبنای نیاز سنجی که در استان های سیل زده صورت گرفت، لوازم بهداشتی مانند قمقمه آب همراه با لوازم التحریر و کتابهای محتوایی متناسب با گروه های سنی کودک و نوجوانان که امید بخش باشند ، مورد نیاز است. در تهیه این بسته ، همکاران خوب انجمن تولید کنندگان اسباب بازی و فروشندگان اسباب بازی و شورای نظارت بر اسباب بازی به ما کمک کردند. مقداری از اسباب بازی های اهدایی در حال حاضر آماده شده است که از طریق کاروان پیک امید در مناطق سیل زده بین کودکان و نوجوانان توزیع می شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطر نشان کرد: هر یک از سازمان ها و نهادهای علاقمند به مشارکت در کمک به کودکان و نوجوانان در مناطق سیل زده ، می توانند به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کنند . ما می توانیم در تهیه بسته های ویژه برای مناطق سیل زده کمک شان کنیم و یا بسته های تولید شده در کانون را در اختیار آنها قرار دهیم.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!