تعهدایران به سازمان بهداشت جهانی برای حذف مالاریا تاسال 2020


تعهدایران به سازمان بهداشت جهانی برای حذف مالاریا تاسال 2020

چابهار- ایرنا- مدیر مالاریا مدیترانه شرقی گفت: بر اساس تعهد ایران به سازمان بهداشت جهانی، موارد مبتلا به مالاریا باید تا سال 2020 به صفر برسد.

به گزارش ایرنا، قاسم زمانی سه شنبه شب در کارگاه 2 روزه پیشگیری از برقراری زنجیره انتقال محلی و آماده سازی برای دریافت گواهی حذف مالاریا در ایران در چابهار، اظهار داشت: بر اساس این برنامه 21 کشور در دنیا این تعهد را به سازمان بهداشت جهانی داده‌اند که تا سال 2020 به این هدف مهم دست پیدا کنند.
وی بیان کرد: رسیدن ایران به حذف مالاریا مشارکت این کشور در اهداف توسعه پایدار جهان است.
مدیر مالاریا مدیترانه شرقی گفت:این کارگاه برای مدیران و کارشناسان بیماری دانشگاه های مالاریا خیز کشور از جمله ایرانشهر، زاهدان، کرمان، اهواز، بم، جیرفت، بوشهر، هرمزگان، شیراز و فسا در چابهار برگزار شد.
وی افزود: تا کنون 11 کشور از جمله ایران برنامه حذف بیماری مالاریا را با موفقیت در پیش گرفته اند.
زمانی با بیان اینکه هر کشوری برای حذف باید شرایط سیاسی، نیروی انسانی و بودجه لازم را داشته باشد، خاطرنشان کرد: همه این شرایط از جمله نیروی انسانی برای ایران فراهم است.
وی ادامه داد: اگر ایران موفق شود بیماری مالاریا را حذف کند موفقیتی بزرگ در منطقه مدیترانه شرقی به دست آورده است،
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز گفت: بیماری مالاریا مهمترین بیماری انگلی ایران بوده و بیشتر موارد مالاریا در کشور در استان سیستان و بلوچستان و حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر است.
فرهاد دادگر افزود: هدف از برگزاری این کارگاه در آستانه روز جهانی مالاریا و به ‌منظور یادآوری، مرور نظام مراقبت برای مدیران گروه و کارشناسان بیماری های دانشگاه های مالاریاخیز کشور است.
وی ادامه داد: هدف جمهوری اسلامی ایران حذف بیماری مالاریا تا سال 1400 و دریافت گواهی حذف از سازمان بهداشت جهانی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از جمله مهمترین این برنامه ها را کنترل ناقلین، بیماریابی، آموزش به مردم، کشف به موقع موارد و درمان بلافاصله آنها عنوان کرد.
وی بیان کرد: دلیل موفقیت دانشگاه ایرانشهر در شهرستان چابهار که پایتخت مالاریا کشور است را می توان انجام دقیق و منظم تمامی برنامه های فوق با جدیت در سال های گذشته عنوان کرد.
3043**3213

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس