اجرای عایق‌های رطوبتی در ساختمان‌های خراسان شمالی الزامی است


اجرای عایق‌های رطوبتی در ساختمان‌های خراسان شمالی الزامی است

رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی تاکید کرد: اجرای عایق‌های رطوبتی در ساختمان‌های این استان الزامی است.

علی اکبر رمضانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به این سوال که چرا بسیاری از ساختمان‌های تازه ساخت در شهرهای این استان با وجود اینکه سنگ نما را نیز داشته‌اند، بر اثر بارندگی‌های یک ماه دچار رطوبت شده‌اند؟ گفت: فقط سنگ نما، عایق رطوبتی یک ساختمان را تأمین نمی‌کند، بلکه موارد دیگر نیز در زمان ساخت یک پروژه ساختمان الزامی است که باید اجرا شود.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از سازندگان ساختمان برای کسب سود بیشتر بسیاری از جزئیات موجود در ساختمان سازی همچون بکار بردن عایق‌های رطوبتی و حرارتی را حذف می‌کنند که این امر سبب می‌شود تا وقوع بارندگی‌های شدید و یا گرم شدن هوا دچار مشکل شوند.

رمضانی ادامه داد: در گذشته هنگام ساختمان سازی دیوارهایی با ضخامت ۴۰ سانتی متر ساخته می‌شد که خود این دیوارها عایقی مقابل رطوبت و نم بود، اما در حال حاضر که ضخامت دیوار به ۲۰ سانتی متر رسیده و خیلی از افراد نیز حتی آن را رعایت نکرده و دیوارهایی با ضخامت ۱۰ سانتی متر می‌سازند، این ضخامت از دیوار نمی‌تواند رطوبت را تحمل کند و در نتیجه نم به داخل ساختمان منتقل می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ساختمان‌هایی با چنین دیوارهایی نیاز است تا علاوه بر سنگ نما، از عایق رطوبتی نیز استفاده کنند که یکی از ضروریات است.

این مقام مسئول تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی نمای خشک می‌تواند یکی از راه حل های این مشکل باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس